chceauto.pl
x

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2009
Średnia cena
38 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2148 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
136 KM
0-100 km/h
10.4 s.
V max
215 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.1 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
39 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
32 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
4.5%
Średni przebieg
51 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
485 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KMMercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM

Mercedes - Benz C-klasa

Klasa C to następca popularnego w latach osiemdziesiątych Mercedesa 190, który był mniejszą i tańszą alternatywą dla modelu W124. Obecnie pojazdy klasy C pozycjonowane są poniżej klasy E i w nomenklaturze niemieckiej marki oznaczają auta klasy niższej średniej. Wnętrze jest niewiele przestronniejsze niż w popularnych samochodach kompaktowych, model wciąż budowany jest jednak wg "starej szkoły" - w każdej generacji umieszczony wzdłużnie z przodu silnik napędza koła tylne. Na tle rynkowych konkurentów na pochwałę zasługuje wysoki prestiż, komfort i - za wyjątkiem typoszeregu W202 - wysoki poziom bezpieczeństwa.

Mercedes - Benz C-klasa S204

Czy ma modelu typoszeregu W204 znów polegać można w równym stopniu, jak na legendarnych poprzednikach z lat osiemdziesiątych?

Zaprezentowana w 2006 roku nową klasę C zbudowano w oparciu o nową płytę podłogową. W stosunku do poprzednika, do 2760 mm wydłużono m.in. rozstaw osi, auto stało się też szersze i dłuższe. W ofercie były trzy rodzaje nadwozia: Sedan, kombi i coupe. Wszystkie auta mają niespełna 4,6 m długości i 1,77 m szerokości.

Na tle poprzedniej generacji samochód wyróżnia się bardziej zdecydowaną stylistyką, w której przeważają proste linie. Oszczędne w formie jest również wnętrze. Nie oznacza to jednak, że najmniejsza z limuzyn niemieckiej firmy nie zapewnia pasażerom odpowiedniego komfortu. Wnętrze, chociaż ustępuje większej klasie E głównie pod kątem szerokości, zapewnia swobodę czwórce dorosłych pasażerów. Narzekać nie można też na poziom jego spasowania i materiały wykończeniowe.

Osoby rozważające zakup W204 pragniemy uspokoić. Mercedes wyciągnął wnioski z jakościowej wpadki, jaką były problemy z korozją i w przypadku W204 tego rodzaju przypadłości już nie występują. Dużo dobrego można też powiedzieć o układzie napędowym. Wprawdzie zanotowano kilka problemów z jednostkami napędowymi (jak chociażby wadliwe wtryskiwacze Delphi w silnikach DCI z 2009 roku), ale ogólnie rzecz ujmując zarówno silniki, jak i skrzynie biegów wypada uznać za trwałe.

Niezależnie od rodzaju jednostki napędowej (diesel i benzyna) z czasem wymiany wymagają dwumasowe koła zamachowe (problemy ze zmianą przełożenia i szarpaniem przy zmianie biegów). Nietrwałe okazują się też takie elementy, jak np. koła pasowe alternatorów (metaliczny dźwięk na wolnych obrotach) czy sprzęgła kompresora klimatyzacji. W przypadku benzynowych, doładowanych kompresorem jednostek warto kontrolować (podatny na rozciąganie) łańcuch rozrządu (ASO na podstawie diagnostyki komputerowej są w stanie określić stopień zużycia). Przy wyższych przebiegach, zwłaszcza w przypadku Diesli, trzeba się też liczyć z wyciekami oleju i – rzadziej – płynu chłodzącego. Wiele problemów sprawiają też (trudne do zdiagnozowania) awarie termostatu

Niestety, głównie ze względu na skomplikowaną elektronikę, trzeba się będzie przygotować na drobne, acz dokuczliwe usterki. Najgroźniejszą – powodującą często unieruchomienie pojazdu – jest awaria stacyjki, a dokładniej modułu blokady kierownicy. Na naprawę poza Autoryzowaną Siecią Obsługi nie ma co liczyć, koszt takiej operacji to około 2,5 tys. zł.

Do irytujących cech W204 zaliczyć można skrzypienie mechanizmu składania lusterek, zacierające się wycieraczki (pomaga wymiana całego mechanizmu) czy usterki podnośników szyb (po wymianie wymagają programowania). W pierwszych latach produkcji figle płatał też np. wysuwany z konsoli środkowej monitor – niezbyt trwałe okazywały się plastikowe tryby odpowiadające za jego podnoszenie. Do częstych usterek zaliczyć można również przedwcześnie zużywające się szczotki silnika dmuchawy czy awarie odpowiedzialnego za obsługę radia i nawigacji centralnego pokrętła sterującego. Wiele aut trapionych jest również usterkami ekranu wskaźników. Niestety w tym przypadku naprawa ogranicza się w zasadzie tylko do wymiany wadliwego panelu.

Problemem, którym w Stanach Zjednoczonych zajęła się ostatnio tamtejsza agencja bezpieczeństwa transportu (NTHSA), jest – znana również w Europie - przypadłość „gubienia” masy tylnych lamp. Z czasem przewód masowy nadtapia się lub obluzowuje, co w konsekwencji prowadzi do coraz słabszego świecenia tylnych świateł (w końcu przestają świecić w ogóle). Naprawa możliwa jest wyłącznie w ASO i wymaga zakupienia zestawu obejmującego m.in. nową podstawę lampy, gniazdo żarówki i przewodu (koszt około 300 zł za jedną lampę). By uniknąć tego typu przygód dobrze – na własną rękę – pociągnąć do lampy (gniazda jednej z żarówek) dodatkową masę od nadwozia.

Decydując się na W204 warto sprawdzić, czy w okolicy znajduje się jakiś warsztat wyspecjalizowany w naprawach nowszych Mercedesów. Zdiagnozowanie usterek wymaga specjalistycznego urządzenia (Star Diagnosis) – standardowa diagnostyka za pośrednictwem skanera OBD2 na nic się tu nie zda.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-05-13

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mercedes klasy C jako hybryda plug-in2021-11-03Oto nowy Mercedes klasy C2021-02-23Mercedes C Coupe i Cabrio po liftingu2018-03-21Mercedes klasy C po liftingu2018-02-15Mercedes klasy C znalazł 8 mln nabywców2015-05-29Całkiem nowy Mercedes klasy C2013-12-16

Mercedes - Benz C-klasa CRASHTEST

Mercedes - Benz C-klasa - AKCJE NAWROTOWE

2012-01-04Samochody marki Mercedes-Benz (modele: C-, GLK-, E-, CLS-, S-, R-, G- GL-, ML-Class, Vito, Viano, Sprinter EC) wyprodukowane w Niemczech w okresie od listopada 2009 r. do lipca 2011 r. mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

W filtrze paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem paliwa, w pojedynczych przypadkach może wystąpić nieszczelność w obszarze korka otworu odwadniającego, a w konsekwencji może dojść do wycieku paliwa. Wyciek oleju napędowego można poznać po charakterystycznym zapachu paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię zmniejszając tarcie między oponą i podłożem, co może zmienić właściwości trakcyjne pojazdu, którego dotyczy lub innych uczestników ruchu. W takiej sytuacji może z kolei dojść do włączenia systemu ESP, co zasygnalizuje kierowcy odpowiedni wskaźnik w zestawie wskaźników.

plik pdf

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Peugeot 407

Peugeot 407

2.0 HDI 136 KM diesel2009kombiręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

18d 143 KM diesel2009kombiręcznatylny
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Superb

Skoda Superb

2.0 TDI 140 KM diesel2009kombiręcznaprzedni
cena średnia 27 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.0 TDI 143 KM diesel2009kombiręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Laguna

Renault Laguna

2.0 dCi 130 KM diesel2009kombiręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo V70

Volvo V70

2.0D 136 KM diesel2009kombiręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Mercedes - Benz C-klasa S204 200 CDI 136 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS