chceauto.pl
x

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2004
Średnia cena
27 000 zł
Nadwozie
kabriolet
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2685 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
170 KM
0-100 km/h
9.7 s.
V max
230 km/h

KOSZTY

Spalanie
9 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
31 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
19.8%
Średni przebieg
92 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
C premium Co to znaczy?
Bagażnik
390 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KMMercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM

Mercedes - Benz CLK

Mercedes CLK to dwudrzwiowe coupe zbudowane w oparciu o płytę podłogową klasy C serii W202 i W203. Jednak zastosowane silniki pochodziły z klasy E serii W210 i W211, również cenowo CLK było pozycjonowane bliżej klasy E niż C. Ponieważ również stylistyka nawiązywała do klasy E, przyjęło się uważać, że CLK jest wersją coupe właśnie klasy E a nie C.
Pierwsza generacja CLK (W208) produkowana była w latach 1996 - 2002 z liftingiem w roku 2000. Jego następca - W209 pojawił się z początkiem 2003 roku i produkowany był do 2009. W tym samym roku zaprezentowano wersję coupe klasy E serii W212, która jest sprzedawana jako jedna z wersji nadwoziowych tego modelu (E coupe) i nie nosi już nazwy CLK.
Niestety, poza obszernym, dobrze wykonanym wnętrzem i dobrymi właściwościami jezdnymi (nastawionymi raczej na komfort, niż sport) pierwsza generacja nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Samochód był jednym z tych, które popsuły wizerunek Mercedesa. Użytkownicy narzekają na często pojawiające się usterki, w pechowych lub wyeksploatowanych (takie stanowią zdecydowaną większość oferty rynkowej) autach ich lista może być bardzo długa. Notorycznie współpracy odmawia np. zamek tylnej klapy, zdarzają się wycieki oleju ze skrzyń biegów i tylnego dyferencjału. Do typowych usterek zaliczyć też można „falujące” wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie, czy lubiące wylać amortyzatory. Silniki i skrzynie biegów są raczej bezawaryjne, chociaż dużo zależy od sposobu eksploatacji. Naprawa kompresora stosowanego w jednostkach benzynowych może się okazać bardzo kosztowna. Samochód miewa też problemy z rdzą, która atakuje nawet bezwypadkowe (nieliczne na polskim rynku) egzemplarze.
Co prawda, CLK nie było poddane testom zderzeniowym, ale warto mieć świadomość, że C-klasa W202, na której płycie podłogowej oparto CLK W208 uzyskała w testach Euro NCAP zaledwie dwie gwiazdki!


Mercedes - Benz CLK W209

Mimo że CLK traktowany jest jako klasa E z dwudrzwiowym nadwoziem, podobnie jak poprzednik, W209 bazuje na rozwiązaniach technicznych mniejszego Mercedesa klasy C (tym razem typoszeregu W203). Samochód ma całkiem solidną budowę, usterki dotyczą przeważnie rozbudowanej elektroniki. W przypadku turbodiesli odradzamy korzystanie z usług firm oferujących tzw. "chiptuning". Z większą od nominalnej mocą kiepsko radzą sobie standardowe hamulce i - co gorsza - elementu układu przeniesienia napędu. Po zwiększeniu mocy często dochodzi do uszkodzenia skrzyni biegów lub sprzęgła, co w przypadku tego auta generuje koszty idące w tysiące złotych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-08-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Mercedes - Benz CLK W209 270 CDI 170 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS