Mercedes - Benz EQA H243 350 292 KM
EQA to podstawowy model w świecie całkowicie elektrycznych samochodów Mercedes-EQ. Samochód traktować można jako bliskiego kuzyna spalinowego Mercedesa GLA.
Z przodu EQA zwraca uwagę czarną osłoną chłodnicy z centralnie umieszczoną gwiazdą – to znak rozpoznawczy modeli Mercedes-EQ. Kolejną charakterystyczną cechą w 100 proc. elektrycznych aut Mercedes-EQ jest ciągły pas świetlny z przodu i z tyłu. Pozioma listwa światłowodowa łączy światła do jazdy dziennej w pełni diodowych reflektorów, zapewniając wysoki poziom rozpoznawalności zarówno w dzień, jak i w nocy. Mercedes EQA Mercedes EQA Efektowne wykończenie lamp zwraca uwagę na wysoki poziom jakości i precyzji, a ich niebieskie akcenty podkreślają charakterystyczne wzornictwo Mercedesów-EQ. Tylne lampy LED płynnie "stapiają się” z pasem świetlnym, akcentując optyczną szerokość EQA. Tablica rejestracyjna została przeniesiona na zderzak. Wyłącznie dla nowego modelu zarezerwowano dwu- lub trójkolorowe obręcze kół z lekkich stopów o średnicy do 20 cali – w niektórych przypadkach z dekoracyjnymi elementami w kolorze różowego złota lub niebieskim.
Swoją elektryczną naturę EQA podkreśla również w kabinie – w zależności od linii wzornictwa oraz wyposażenia wzrok przyciągają tu zaprojektowany w nowym stylu podświetlany element ozdobny oraz akcenty w kolorze różowego złota (otwory wentylacyjne, fotele i kluczyk). Do sprzedaży trafi też specjalny wariant Edition 1 z siedzeniami pokrytymi perforowaną skórą, przez które widać niebieską tkaninę. Tę samą kolorystykę mają instrumenty z różowozłotymi i niebieskimi motywami. Typowo dla SUV-ów siedzenia EQA zostały umieszczone stosunkowo wysoko – zapewniając nie tylko wygodne wsiadanie i wysiadanie, ale także dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. We wnętrzu nie zabrakło funkcjonalnych rozwiązań, takich jak oparcie tylnej kanapy dzielone w proporcji 40:20:40.
Zaletą EQA jest standardowa nawigacja z tzw. elektryczną inteligencją, która oblicza najszybszą trasę do celu z uwzględnieniem niezbędnych postojów na ładowanie oraz wiele innych czynników, takich jak ukształtowanie terenu czy pogoda. Nawigacja potrafi też dynamicznie reagować na zmiany np. w natężeniu ruchu lub stylu jazdy.
EQA debiutuje w wersji EQA 250, która – w cyklu mieszanym – zużywać ma 15,7 kWh/100 km. Elektryczny silnik trakcyjny generuje moc 140 kW (190 KM). Docelowo pojawią się też odmiany o mocach ponad 200 kW i zasięgu przekraczającym 500 km. ”Piętrowy” akumulator litowo-jonowy, stanowiący element konstrukcyjny podwozia pojazdu, ma pojemność 66,5 kWh i – zdaniem producenta – zapewnia zasięg do 486 km na jednym ładowaniu. Nowy EQA będzie wytwarzany w Rastatt (Niemcy) oraz w Pekinie (Chiny). Akumulatory dostarczy filia Mercedes-Benz Accumotive w Kamenz. Również fabryka akumulatorów w Jaworze przygotowuje się do produkcji systemów akumulatorowych do kompaktowych modeli Mercedes-EQ. Elektryczny SUV z gwiazdą będzie dostępny u europejskich dealerów począwszy od wiosny 2021 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-04-25