Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Mercedes - Benz R-klasa V251 300 231 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Mercedes - Benz R-klasa V251 300 231 KM
Klasa R, która produkowana jest w USA i Meksyku od 2006 roku. To zupełna nowość w ofercie Mercedesa. Jednobryłowe, pięciodrzwiowe nadwozie, podobnie, jak np. Fiat Multipla przewozić może do sześciu osób. Tyle tylko, że w przypadku Mercedesa każda z podróżujących osób ma do dyspozycji swój własny fotel (po dwa w trzech rzędach). Auto dostępne jest z napędem na koła tylne lub 4x4. Nie ma się jednak co łudzić - jeśli zabierzemy na pokład komplet osób, bagażnik skurczy się do 244 litrów. W ofercie Mercedesa dostępna jest jednak wersja long - dłuższa o 25 cm, z większym o 70 litrów bagażnikiem. Samochodów jest w Polsce na tyle mało, że autoryzowane stacje obsługi nie są w stanie wskazać typowych usterek. Jak w przypadku innych nowoczesnych konstrukcji można się spodziewać awarii elektroniki. Na polskich drogach najczęściej wymieniać trzeba będzie elementy zawieszenia. W ofercie pojazdów używanych dominują samochody z prywatnego importu z USA. W porównaniu z wersją europejską są gorzej wykonane, mają też zdecydowanie miększe nastawy zawieszenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Samochody marki Mercedes-Benz (modele: C-, GLK-, E-, CLS-, S-, R-, G- GL-, ML-Class, Vito, Viano, Sprinter EC) wyprodukowane w Niemczech w okresie od listopada 2009 r. do lipca 2011 r. mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.
W filtrze paliwa ze zintegrowanym podgrzewaniem paliwa, w pojedynczych przypadkach może wystąpić nieszczelność w obszarze korka otworu odwadniającego, a w konsekwencji może dojść do wycieku paliwa. Wyciek oleju napędowego można poznać po charakterystycznym zapachu paliwa. Paliwo może wyciekać na jezdnię zmniejszając tarcie między oponą i podłożem, co może zmienić właściwości trakcyjne pojazdu, którego dotyczy lub innych uczestników ruchu. W takiej sytuacji może z kolei dojść do włączenia systemu ESP, co zasygnalizuje kierowcy odpowiedni wskaźnik w zestawie wskaźników.