Mercedes nie zwalnia tempa. Niemal równocześnie z wprowadzeniem do sprzedaży modelu GLA pojawiły się pierwsze informacje o w wersji AMG.
Mercedes GLA 45 AMG
Niemiecki koncern zapowiedział Mercedesa GLA AMG prototypem, który pokazany został w listopadzie na salonie w Los Angeles. Teraz zaprezentowano wersję produkcyjną. GLA staje się piątym SUV-em niemieckiej marki dostępnym w wersji AMG. Pozostałe to: ML 63 AMG, GL 63 AMG, G 63 AMG and G 65 AMG.
Mercedes GLA 45 AMG
Źródłem napędu GLA 45 AMG jest ta sama jednostka napędowa, którą znajdziemy w Mercedesach A 45 AMG i CLA 45 AMG. Jest to dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem, który dzięki doładowaniu typu Twin-scroll generuje 360 KM mocy (przy 6000 obr/min) i 450 Nm momentu obrotowego (między 2250 a 5000 obr/min). Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 1.8 bara.
Mercedes GLA 45 AMG
Mercedes GLA A 45 AMG przyspiesza do 100 km/h bardzo szybko, bo już w 4,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa - oczywiście w cyklu pomiarowym - wynosi przy tym 7,5 l benzyny na 100 km...
Mercedes GLA 45 AMG
Jednostka napędowa GLA 45 AMG współpracuje siedmiostopniową, dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią AMG Speedshift DCT. Skrzynia może pracować w jednym z trzech trybów: C (Controlled Eficiency), w którym nacisk jest położony na ograniczenie zużycia paliwa, M, czyli manualnym oraz S, w którym kluczem stają się osiągi. Dostępny jest również system startowy, tzw. Launch Control.
Mercedes GLA 45 AMG
Mercedes GLA 45 AMG posiada napęd na wszystkie cztery koła. System 4Matic oparty jest na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym. W normalnych warunkach napędzane są koła przednie (dzięki czemu niższe jest zużycie paliwa), jednak natychmiast po wykryciu poślizgu moment obrotowy transferowany jest na koła tylne. Rozkład momenty między osiami może się płynnie wahać między 100:0 a 50:50.
Mercedes GLA 45 AMG
Wersja AMG Mercedesa GLA wyróżnia się bardziej sztywnym zawieszeniem, a także wzmocnionymi hamulcami. Tarcze są na tyle duże, że w samochodzie można stosować wyłącznie 19- lub 20-calowe felgi (dostępne są trzy wzory sygnowane przez AMG). Typowo dla AMG, układ ESP można całkowicie wyłączyć lub przełączyć w tryb sportowy, w którym system później ingeruje w działania kierowcy.
Mercedes GLA 45 AMG
GLA A 45 AMG otrzymał również sportowy układ wydechowy o zmniejszonych oporach oraz pakiet ospojlerowania. Z przodu znajdziemy dodatkowe wloty powietrza chłodzącego hamulce.
Mercedes GLA 45 AMG zadebiutuje już w przyszłym tygodniu na salonie NAIAS w Detroit. Europejska premiera odbędzie się w marcu w Genewie, a pierwsze samochody trafią do salonów w czerwcu.