W salonach Mercedesa pojawi się wkrótce nowe auto sygnowane przez AMG. Tym razem wzięto na cel model GLE.
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC
Auto wyróżnia się 20-calowymi, pięcioramiennymi felgami ze stopów lekkich (w opcji dostępne są obręcze o średnicy 21 cali), chromowanymi listwami przyprogowymi i dwiema, podwójnymi końcówkami wydechu wkomponowanymi w tylny zderzak.
Wnętrze przywita nas sportową, podciętą u dołu, kierownicą, okrągłymi zegarami z prędkościomierzem wyskalowanym do 280 km/h i skórzaną, perforowaną tapicerką. Znajdziemy ją nie tylko na fotelach, ale też kierownicy, boczkach drzwi czy podłokietnikach. Całości dopełniają ozdobne, wykończone na wysoki połysk, wstawki z włókien węglowych.
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC napędzany jest podwójnie doładowanym benzynowym silnikiem o pojemności 3,0 l. Jednostka generuje 367 KM (w zakresie między 5500 a 6 tys. obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym aż 520 Nm (między 2000 a 4200 obr./min).
Moc przenoszona jest na wszystkie koła stale, w stosunku 40:60 z przewagą tylnej osi. Standardowym wyposażeniem jest automatyczna przekładnia 9G-Tronic o dziewięciu przełożeniach. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Mercedes GLE 450 AMG 4MATIC
Model GLE 450 AMG 4MATIC wyposażony jest w zawieszenie pneumatyczne Airmatic z systemem adaptacyjnego tłumienia ADS Plus. Jego komputer automatycznie dostosowuje siłę tłumienia nierówności (i prześwit) monitorując czujniki mówiące o sposobie jazdy kierowcy (prędkości obrotowe kół, położenie kierownicy, przepustnicy itd.).
Ponadto kierowca ma do wyboru aż pięć trybów jazdy (indywidualny, komfortowy, na śliską nawierzchnię i dwa sportowe) zmieniające parametry pracy podstawowych systemów (w tym reakcję na gaz, czułość układu kierowniczego, siłę tłumienia amortyzatorów).
Ceny Mercedesa GLE 450 AMG 4MATIC pozostają tajemnicą.