Ogłoszona w kwietniu minionego roku współpraca pomiędzy koncernami Renault-Nissan a niemieckim Daimlerem wkracza w nowy etap.
Na kilka miesięcy przed oficjalną premierą na IAA Commercial Vehicle Show w Hanowerze Mercedes zdecydował się opublikować szczegółowe informacje dotyczące nowego, zbudowanego wspólnie z Renault pojazdu dostawczego – modelu o nazwie Citan.
Chociaż na chłodnicy auta lśni dumnie trójramienna gwiazda, samochód ma więcej wspólnego z francuską niż niemiecką motoryzacją. Pojazd opracowany został przy wykorzystaniu podzespołów produkowanego obecnie Renault Kangoo.
Auto zbudowano w oparciu o Renault Kangoo
Mimo tego, Citan jest pierwszym dostawczym pojazdem Mercedesa, który nawiązuje do nowego, agresywniejszego designu niemieckiego producenta, zapoczątkowanego niedawno przez kolejną generację klasy A. Charakterystyczny kształt świateł i mocno rzucająca się w oczy, trapezoidalna osłona chłodnicy pojawić ma się we wszystkich użytkowych Mercedesa, z największym, ciężarowym Actrosem włącznie.
Citigo oferowany ma być w trzech wariantach różniących się wymiarami i rozstawem osi: kompaktowym, wydłużonym i ekstra długim. Do wyboru będą też trzy wersje nadwoziowe: furgon, towarowo-osobowa oraz kombi (osobowa).
Mercedes Citan - wnętrze
Mercedes deklaruje szeroki wybór jednostek napędowych. Do wyboru będzie kilka silników wysokoprężnych o mocach od 75 KM do 110 KM (producent nie zdradza, czy będą to silniki konstrukcji francuskiej czy niemieckiej) oraz benzynowa, doładowana kompresorem jednostka rozwijająca 115 KM.
Standardem – przynajmniej jeśli chodzi o benzynową jednostkę napędową – będzie pakiet BlueEFFICIENTY obejmujący m.in. systemy: start&stop oraz odzyskiwania energii w czasie hamowania, a także specjalne opony o niskich oporach toczenia.
Wszystkie silniki Diesla mają być wyposażone w filtr cząstek stałych.
Mercedes Citan
Moc przekazywana ma być wyłącznie na koła przedniej osi. W układzie przeniesienia napędu stosowane będą ręczne skrzynie biegów o pięciu lub sześciu przełożeniach. Lewarek – podobnie, jak w większych modelach Vito i Viano – zamontowany będzie na konsoli środkowej
Mercedes przywiązuje też dużą wagę do bezpieczeństwa – standardem będzie m.in. kontrola trakcji TCS/VDC i ASR zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu.
Na oficjalną premierę auta poczekać trzeba do września. Wtedy też poznamy szczegółowe dane techniczne, osiągi i ceny.