Mercedes poddał liftingowi swoje vany: klasę V, EQV, Vito i eVito.
Mercedes klasy V po liftingu
Zmiany są analogicznie niezależnie od modelu i wersji napędowej. Z przodu dostrzec mocna powiększoną osłonę chłodnicy, która biegnie bardziej w dół, a także nowy zderzak z większymi elementami ozdobnymi.
Ponadto w najlepiej wyposażonej wersji Mercedes klasy V, czyli Exclusive, gwiazda Mercedesa została przeniesiona pokrywę silnika.
Mercedes Vito po liftingu
Tylne światła otrzymały nieco zmienioną sygnaturę świetlną, a w klasie V i EQV pojawiła się chromowana listwa, nad która umieszczono napis Mercedes-Benz.
Mercedes klasy V (oraz EQV) to modele pozycjonowane wyżej i bardziej luksusowe niż Vito i eVito. Stąd w kabinie klasy V znajdziemy dwa ekrany wielkości 12,3 cala, natomiast w Vito jest już bardziej ubogo - ekran przed kierowcą ma tylko 5,5 cala, zaś systemu inforozrywki - 10,25 cala.
Mercedes EQV po liftingu
Natomiast system MBUX jest standardem we wszystkich modelach (wcześniej był opcją w Vito i eVito).
Zwiększono również poziom wyposażenia w systemy bezpieczeństwa. Mercedesy Vito i eVito otrzymały w standardowym wyposażeniu tempomat, system automatycznego hamowania, system monitorowania martwego pola, kamerę cofania i asystenta pasa ruchu. Z kolei w klasie V i EQV pojawił się asystent parkowania oraz adaptacyjny tempomat.
Mercedesy klasy V po liftingu
Nie przewidziano zmian w zakresie jednostek napędowych. A to oznacza, że zarówno klasa V, jak Vito dostępne są z silnika Diesla o pojemności 2.0 l i mocy 239 KM. Z kolei Mercedes EQV napędzany napędzany jest przez silnik elektryczny o mocy 204 KM (zasięg do 355 km), zaś eVito - silnik elektryczny o mocy 116 KM (zasięg do 288 km).
Odświeżone gama modelowa klasy V i Vito pozostanie w produkcji do 2026 roku, gdy zaplanowano debiut nowej generacji tych pojazdów.