Firma ze Stuttgartu uzupełniła właśnie gamę modelową nowego Vito o wersję z napędem na cztery koła. Samochód można już zamawiać w niemieckich salonach. Wkrótce model trafi również na pozostałe zagraniczne rynki.
Vito 4x4 uzupełnia gamę modelu, który do tej pory zamówić można było z napędem na przednią lub tylną oś. Samochód wyposażony został w centralny mechanizm różnicowy dbający o rozdział momentu obrotowego w stosunku 45 proc. (przód) i 55 proc. (tył). O odpowiednią trakcję dba też elektroniczny system rozdziału momentu pomiędzy koła 4ETS. Jego obecność symuluje zastosowanie trzech mechanizmów różnicowych wyposażonych w blokady.
Mercedes-Benz Vito 4x4
Początkowo samochód oferowany będzie wyłącznie w odmianie 119 BlueTEC. Źródłem napędu jest wysokoprężny motor 2,1 l CDI o mocy 190 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 Nm. Moc przenoszona jest na obie osie za pośrednictwem automatycznej przekładni 7G-Tronic. Jednostka napędowa wyposażona jest w katalizator SCR wykorzystujący wtrysk AdBlue. Dzięki niemu, silnik spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro6. Średnie zużycie paliwa, rzecz jasna wg producenta, to 6,4 l/100 km.
Auto oferowane jest w trzech długościach nadwozia, klienci mają też do wyboru trzy wersje: furgon mixto i tourer (osobową). Samochód w podstawowej wersji jest tylko o 50 kg cięższy od wersji z napędem tylnej osi. Niezależnie od odmiany, wysokość nadwozia to 1,91 m. Wynika ona z konieczności funkcjonowania w dużych aglomeracjach miejskich, w tym, np. korzystania z parkingów podziemnych.
Ceny Mercedesa Vito 4x4 rozpoczynają się od 36 120 euro. Tyle zapłacić trzeba za odmianę 119 BlueTEC z silnikiem 190 KM. W późniejszym czasie pojawią się też słabsze wersje: 136 KM i 163 KM.