Mercedes zaprezentował właśnie kolejną generację modelu Vito. Kolejne wcielenie popularnego auta użytkowego zaprojektowane zostało od podstaw.
Nowe Vito oferowane będzie w dwóch odmianach różniących się rozstawem osi. Oprócz tego klienci będą mieli do wyboru trzy długości karoserii - 4895 mm, 5140 mm, 5730 mm. Maksymalna wysokość przedziału ładunkowego wynosi 1910 mm. Samochód może zabrać na pokład ładunki o masie do 1369 kg. By zapewnić większe możliwości przewozowe - w stosunku do osobowej klasy V - zmodyfikowano zawieszenie. Inne są m.in. takie elementy, jak amortyzatory czy sprężyny.
Nowy Mercedes Vito
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach - przednio lub tylnonapędowej. Podstawowa, przenionapędowa odmiana - 109 CDI - napędzana jest wysokoprężnym silnikiem 1,6 l o mocy 88 KM. W ofercie będzie też jego mocniejsza wersja - 114 CDI - oferująca moc 115 KM.
Vito z klasycznym napędem na tylne koła wyposażone będą w wysokoprężne silniki o pojemności 2,15 l. Podstawowa odmiana – Vito 114 CDI – oferuje moc 136 KM. W cenniku znajdą się też Vito 116 CDI (163 KM) i Vito 116 CDI BlueTEC (190 KM). Standardowo w układzie przeniesienia napędu pracować mają sześciostopniowe, ręczne skrzynie biegów Topowa wersja silnikowa - 116 CDI BlueTEC - sprzęgana będzie z 7-stopniową, automatyczną przekładnię, w którą będzie też można doposażyć modele 114 CDI i 116 CDI.
Nowy Mercedes Vito
Nowe Vito kusić ma nabywców stosunkowo wysokim poziomem wyposażenia. Standardem, przynajmniej na rodzimym rynku, będą m.in. czujniki ciśnienia w oponach, oraz systemy Attention Assist (monitorujący zmęczenie kierowcy) i Crosswidn Assist (minimalizujący wpływ podmuchów bocznego wiatru). W opcji dostępne będą m.in. wykonane w technologii LED reflektory z funkcją doświetlania zakrętów a nawet 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy).