Dział samochodów dostawczych Mercedesa (Mercedes Vans) zanotował w roku 2017 rekordową sprzedaż. W ciągu 12 miesięcy z salonów na całym świecie ponad 400 tys. samochodów, marka po raz pierwszy w historii pokonała tę barierę.
Rekordowy wynik udało się osiągnąć w piątym roku kolejnych wzrostów sprzedaży. Rok 2017 był jednak szczególnie spektakularny, bowiem osiągnięto wynik o 12 proc. lepszy niż rok wcześniej.
Szczególnym ewenementem był rekordowy wynik Sprintera, dla którego rok 2017 był ostatnim pełnym rokiem produkcji obecnej generacji. Na całym świecie sprzedano ponad 200 tys. egzemplarzy tego modelu (2016: 193 400, wzrost o 4 proc.), co jest najlepszym wynikiem modelu od premiery I generacji w 1995 roku. Do dziś Sprinter znalazł w sumie 3,4 mln nabywców, a obecna generacja znajduje się na rynku od 2006 roku.
Elektryczny Mercedes eVito
Nowa generacja Mercedesa Sprinter zostanie zaprezentowana już w lutym. Natomiast w roku 2019 pojawi się wersja elektryczna.
Największe wzrosty w roku 2017 zanotowały Vito i klasa V. Stało się tak ponieważ zeszły rok dla obu modeli był pierwszym pełnym rokiem sprzedaży na rynku chińskim, który obecnie jest największym na świecie. W ciągu 12 miesięcy na całym świecie sprzedano przeszło 171 tys. sztuk obu modeli, czyli o 22 proc. więcej niż rok wcześniej (140 800 aut). Zdecydowana większość z tej liczby przypadła na Vito (111 800 aut, +21 proc), chociaż wzrost klasy V również był imponujący (58 300, +22 proc.).
W Europie Mercedes sprzedał 273 300 aut dostawczych (2016 - 249 900), co oznacza wzrost o ok. 9 procent. Największy rynek to Niemcy (105 800 aut, wzrost o 10 proc.). Oba wyniki należą do najlepszych w historii.
Największe nowości Mercedesa w gamie to eVito o napędzie elektrycznym, które pokazano w listopadzie ubiegłego roku, a do pierwszych klientów trafi w drugiej połowie tego roku. Samochód ma baterie o pojemności 41 kWh, co ma zapewnić zasięg do 150 km (z pełnym ładunkiem przynajmniej 100 km). W roku 2019 mają pojawić się elektryczne odmiany Sprintera i Citana.
W listopadzie ubiegłego roku zaprezentowano pierwszego pickupa Mercedesa, czyli klasę X, która jest klonem Nissana Navary. Do końca roku sprzedano 3300 egzemplarzy tego modelu. Wynik ten osiągnięto wyłącznie na rynkach europejskich.