Nissan rozpoczął produkcję modelu Navara w Argentynie. To już piąty kraj, w którym produkowany jest najpopularniejszy pick-up marki.
Poszerzenie bazy produkcyjnej Nissana o zakłady Santa Isabel w Cordobie to ważny krok dla firmy. Argentyńska fabryka należy do Renault, z którym Nissan związany jest strategicznym sojuszem. W myśl średniookresowego planu zwiększenia sprzedaży lekkich pojazdów dostawczych (o 40 proc. do 2022 roku w ujęciu globalnym), już co 6. z nowych Nissanów jest autem o charakterze użytkowym.
Navara, w Ameryce Południowej znana jako Nissan Frontier, jest dostępna w 38 krajach tego regionu. Popularny na całym świecie model, oprócz Argentyny, produkowany jest w: Hiszpanii, Chinach, Meksyku i Tajlandii.
„Popularność samochodów użytkowych rośnie na całym świecie, a pojazdy z tego segmentu stanowią szczególny atut Nissana, o czym świadczy ponad 15 milionów pick-upów tej marki użytkowanych w 180 krajach” — powiedział Ashwani Gupta, pierwszy wiceprezes ds. lekkich pojazdów użytkowych w firmie Nissan.
Jednym z głównych celów ambitnej regionalnej strategii Nissana jest pozycja w pierwszej trójce najpopularniejszych marek samochodowych w Ameryce Łacińskiej. Oczekuje się, że zainwestowanie 600 milionów dolarów w zakłady w Cordobie przyczyni się do powstania nawet 3000 miejsc pracy oraz zwiększenia mocy produkcyjnych sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi o 70 000 pojazdów rocznie.
Kompleks przemysłowy Renault w Cordobie będzie produkował jednotonowe pick-upy dla partnerów Sojuszu — Renault i Nissana, a także dla marki Mercedes-Benz w ramach bieżącej współpracy z firmą Daimler. Trzy pick-upy współdzielą elementy strukturalne, zachowując tożsamość, stylistykę i unikatowe cechy każdej z marek.