Jedną z nowości salonu w Genewie będzie topowa odmiana klasy X – Mercedes X 350 d 4MATIC. Auto otrzyma nowy, wysokoprężny silnik o pojemności 3,0 l.
Samochód oferowany będzie w dwóch wersjach wyposażeniowych: Progressive i Power. Podstawową poznamy np. po 17-calowych, 6-ramiennych obręczach kół, obszytej skórą kierownicy i systemie nagłośnienia z 8 głośnikami.
Mercedes klasy X
Bogatsza – Power – wyróżnia się chromowanymi listwami ozdobnymi zderzaków, aluminiowymi obręczami kół w rozmiarze 18 cali, ledowych reflektorach głównych, rozbudowanym systemem audio i tapicerką ze sztucznej skóry.
Bez względu na wybraną opcję otrzymamy za to dwustrefową automatyczną klimatyzację, system bezkluczykowego dostępu i permanentny system napędu 4x4 4MATIC, który rozdziela moment obrotowy w stosunku 40:60 z przewagą kół osi tylnej.
Mercedes klasy X
Pod maską znalazł się podwójnie doładowany silnik V6 o pojemności 3,0 l. Wysokoprężna jednostka – przy 3400 obr./min - generuje moc 258 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 550 Nm (oferowany w zakresie od 1400 do 3200 obr./min.). Standard obejmuje m.in. 7-stopniową, automatyczną przekładnię 7G-Tronic Plus, którą sterować można za pośrednictwem łopatek przy kierownicy. Bez dopłaty otrzymamy również reduktor. Na życzenie nabywcy auto można wyposażyć w blokadę tylnego dyferencjału.
Mercedes klasy X
Samochód standardowo wyposażony jest w permanentny napęd na cztery koła 4MATIC (40:60 z przewagą tylnej osi) i siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów 7G-Tronic Plus. Pracą tej ostatniej sterować można za pomocą umieszczonych przy kierownicy łopatek. Opcjonalnie auto wyposażyć można w blokadę tylnego dyferencjału.
Mercedes X 350 d 4MATIC przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s i osiąga prędkość maksymalną 237 km/h. Standardowe wyposażenie obejmuje układ wyboru trybu jazdy DYNAMIC SELECT. Kierowca, korzystając z pokrętła, może zdecydować się na tryby: comfort, eco, sport, manual i offroad. Zmiana ustawień wpływa na punkty przełączania biegów, reakcję na gaz i przebieg momentu obrotowego.