Mercedes klasy V zadebiutował w 2014 roku. Samochody tego segmentu nie starzeją się tak szybko, jak klasyczne modele osobowe, dlatego dopiero po pięciu latach niemiecki koncern zdecydował się na przeprowadzenie - w sumie dość ograniczonego - liftingu.
Mercedes klasy V po liftingu
Stylistyczne zmiany dostrzeżemy właściwie tylko z przodu. Nowy jest zderzak, który ma optycznie poszerzać samochód i nowa jest osłona grilla. I to zasadzie wszystko.
Producent utrzymał dwie linie stylistyczno-wyposażeniowe, umożliwiające personalizację samochodu, a więc Avantgarde i Exclusive. Nowością poliftingową będzie natomiast AMG Line, która cechować ma się bardziej odważnymi akcentami stylistycznymi.
Mercedes klasy V po liftingu
Ponadto pojawiły się nowe kolory nadwozia oraz nowe wzory felg aluminiowych (17 i 18-calowych).
Jeśli ktoś liczył, że przy okazji liftingu klasa V otrzyma nowe wnętrze, z charakterystycznymi dwoma ekranami ukrytymi pod jedną płaską taflą szkła, (wirtualne zegary i ekran systemu infotainment), to poczuje się rozczarowany. Zmiany ograniczono do minimum - wirtualnych zegarów brak, ekran systemu infotainment nadal jest wolnostojący, zaś nowości to nowe materiały wykończeniowe i detale, jak turbinowe wloty powietrza.
Mercedes klasy V po liftingu
Największą nowością we wnętrzu są opcjonalne fotele klasy luksusowej. Podobnie jak w Mercedesie klasy S wyposażono je w masaż, ogrzewanie i wentylację.
Mercedes klasy V po liftingu
Nowością, którą znajdziemy pod maską, jest czterocylindrowy silnik wysokoprężny (serii OM 654). W wersji V 250d generuje on 190 KM i 440 Nm, a w wersji V 300d - 239 KM i 500 Nm (z funkcją overboost do 530 Nm). W mocniejszej wersji samochód rozpędza się do 220 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu tylko 7.9 s.
Niezależnie od mocy silnik posiada filtr cząstek stałych i działający w oparciu o czynnik AdBlue katalizator SCR.
Ostatnią nowością w Mercedesie klasy V po liftingu jest przekładnia 9G-Tronic. Ta dziewięciostopniowa skrzynia automatyczna zastąpi dotychczas stosowaną siedmiobiegową i jest standardem w wersji V 300d.