Po wakacjach do salonów trafi nowy Mercedes klasy A. Niemiecki producent ujawnił kolejne informacje na temat tego pojazdu.
Nowy Mercedes klasy A debiutował na salonie w Genewie. Wtedy poznaliśmy wygląd tego modelu, który całkowicie zrywał z dotychczasową stylizacją. Wysokie miejskie auto ustąpiło miejsca rasowemu i ładnemu pojazdowi.
Mercedes klasy A
Teraz poznaliśmy gamę jednostek napędowych i kilka osiągów nowego Mercedesa.
Zwolennicy silników benzynowych będą mogli wybierać pomiędzy jednostką 1.6 a 2.0. Wszystkie silniki są doładowane, dzięki czemu silnik 1.6 dostępny jest w dwóch wersjach mocy: 122 KM (A180) i 156 KM (A200). W obu przypadkach maksymalny moment obrotowy dostępny jest w zakresie 1250-4000 obr/min, przy czym w słabszej wersji jego wartość to 200 Nm, a w mocniejszej - 250 Nm.
Mercedes A180 przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s (9,1 s z opcjonalną, siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów) i osiąga prędkość 202 km/h. Wersja A200 przyspiesza do "setki" w 8,4 s i może osiągnąć 224 km/h.
Mercedes klasy A
Najmocniejsze wersja Mercedesa klasy A nosi oznaczenie A250 i napędzana jest dwulitrowym silnikiem, który dzięki doładowaniu dysponuje mocą 211 KM i momentem 350 Nm. Taki samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s i może się rozpędzić do 240 km/h. Osiągi godne samochodów sportowych...
Zapewne niemałym zainteresowaniem będą cieszyły się auta napędzane silnikami wysokoprężnymi. I tu niespodzianka bowiem nie wszystkie diesle to konstrukcje własne Mercedesa. Gamę otwiera bowiem silnik 1.5 o mocy 109 KM, który jest dostarczany przez... Renault. Napędzany nim Mercedes A180 CDI dysponuje momentem 260 NM, ale największą zaletą ma być niskie zużycie paliwa.
Mercedes klasy A
Co ciekawe, w ofercie znajdzie się jeszcze inne auto, również oznaczone A180 CDI, ale napędzane innym silnikiem. Tym razem jest to jednostka o pojemności 1.8, takiej samej mocy 109 KM i minimalnie mniejszym momencie (250 Nm). Na czym polega trick? Otóż silnik 1.8 będzie montowany wyłącznie w samochodach wyposażonych w dwusprzęgłowe skrzynie 7G-DCT. Z kolei jednostka 1.5 będzie dostępna wyłącznie ze skrzynią manualną.
Ten sam silnik o pojemności 1.8, ale w wersji 136-konnej (300 Nm) montowany będzie w samochodach oznaczonych A200 CDI. Natomiast pod maskę A220 CDI trafi najmocniejsza wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2.2 l, mocy 170 KM i momencie 350 Nm. Oba silniki będą współpracowały wyłącznie ze skrzyniami dwusprzęgłowymi o siedmiu przełożeniach 7G-DCT.
Mercedes klasy A
Mercedes A220 CDI przyspiesza do 100 km/h w 7,8 s oraz osiąga prędkość 227 km/h.
O zużyciu paliwa deklarowanym przez Mercedesa nie piszemy celowo. Obecnie producenci doszli do takiej perfekcji w opracowywaniu samochodów "pod" normę pomiaru zużycia paliwa (od tego zależy emisja CO2, co w wielu krajach przekłada się na zniżki w podatkach), że dane fabryczne nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, mogąc różnić się i o połowę.
Ceny i wersje wyposażeniowe nowego Mercedesa poznamy bliżej rynkowej premiery. Pierwsze samochody trafią do salonów we wrześniu.
Mercedes od dawna papugował silniki diesla od Peugeota,ale tak rewelacyjnych motorów jak HDI,mercedes jeszcze nie wymyślił.Dodam,że nie jestem wielbicielem aut Francuskich
to już koniec mercedaesa, tak jak nisan - skończył się jak reno dało silniki, to już koniec jakości
Montaż do Mercedesa silnika z Renault to koniec kultu gwiazdy.
HDI rewelacyjne? Dobry żart. Stare TDI i JTD to najlepsze silniki pod względem trwałości i osiągów.
Renault ma DCI nie HDI mistrzowie wiedzy. 2,0 DCI jest jednym z najlepszych diesli. 1,9 DCi to jest stara konstrukcja. Mam 1,5 dci 250 tys przebiegu, bez wymiany wtrysków, turbo.
Prawdziwe Mercedesy zaczynają się od klasy E, a tam nigdy nie będzie silników Renault
Mercedes już od dawna się stacza, ale teraz pakując do swych aut silnik Renault, to już wogóle klęska... A kiedyś mieli silniki nie dozajeżdżenie...
no z tym 1.5 dci to przesadzili, rozumiem jakby wsadzili 1.6 energy dci. poza tym widze ze silniki diesla w tym mercu beda raczej kiepskie.