W Szanghaju zaprezentowano odświeżonego Mercedes klasy S. Na jakie zmiany zdecydowali się niemieccy inżynierowie i styliści przy okazji - wyznaczającego połowę cyklu produkcyjnego - liftingu?
Na pierwszy rzut oka zmiany wydają się wręcz niedostrzegalne. Auto otrzymało jednak zupełnie nowe reflektory przednie, przestylizowaną osłonę chłodnicy i zderzaki. Na podstawie wykończenia grilla rozpoznać można teraz wersję silnikową. Słabsze odmiany z silnikami R6 i V8 mają ożebrowanie w kolorze fortepianowej czerni. Topowe V12 rozpoznamy po osłonie z chromu. Przy okazji liftingu paletę uzupełnią też nowe wzory aluminiowych obręczy kół (17-20 cali).
W kabinie dwa wyświetlacze o przekątnej 12,3 cala zabudowano tak, by sprawiały wrażenie jednego ekranu panoramicznego. Wiele nowości pojawiło się też na liście dodatków. Należy do nich m.in. system sterowania komfortem o nazwie ENERGIZING. Dostosowuje on wszystkie oferowane przez Mercedesa Sonderklasse układy komfortu do jednego z sześciu trybów pracy. Do wyboru są: świeżość, ciepło, witalność, radość, komfort a nawet trening. Po wybraniu żądanej opcji wszystkie układy (klimatyzacja, adaptacyjne oświetlenie, system audio, fotele) dostosowują się do wybranego trybu. Przykładowo w trybie witalność otrzymujemy orzeźwiający nawiew, pobudzające oświetlenie (do wyboru jest 64 kolory w 3 różnych strefach pojazdu) i pobudzającą muzykę (dobieraną wg rytmu). Wybierając „trening” możemy liczyć na – fundowany przez fotele – masaż poprawiający ukrwienie wybranych grup mięśniowych...
Nowości znajdziemy też pod maską. Należą do nich m.in. wzmocnione odmiany – S 350 d 4MATIC i większa S400 d 4MATIC – obie z wysokoprężnym silnikiem R6. Słabsza rozwija teraz 286 KM i 600 Nm. Mocniejsza - 340 KM i 700 Nm. Zastrzyk mocy otrzymał też Mercedes S 560 4MATIC (V8 4,0 l), który generuje 469 KM i 700 Nm. Wersja AMG S 63 4MATIC+ - rozwija teraz 612 KM i 900 Nm.
Przy okazji liftingu w ofercie zadebiutować też mają nowe odmiany z sześciocylindrowym, benzynowym motorem M256. Te cechować się mają dużą elektryfikacją podzespołów. Oprócz instalacji elektrycznej pracującej pod napięciem 48 Voltów, elektryczne są też: pompa wody, kompresor powietrza doładowującego oraz kompresor klimatyzacji. Jednostki korzystać też będą ze zintegrowanego z rozrusznikiem alternatora.
Zmian doczekały się też odmiana hybrydowa, która może się teraz pochwalić większymi akumulatorami (13,3 kWh) i zasięgiem (ok 50 km w trybie elektrycznym), oraz topowy Mercedes-Maybach. W przypadku tego ostatniego nowością jest m.in. chromowane logo firmy na osłonie chłodnicy. W cenniku zadebiutuje też nowa wersja – Mercedes-Maybach S560 z podwójnie doładowanym V8 4,0 l o mocy 463 KM.