Zgodnie z zapowiedziami równocześnie na salonie w Los Angeles oraz chińskim Guangzhou Mercedes zaprezentował oficjalnie najbardziej luksusową wersję klasy S, która nazwana została Mercedes-Maybach. Od tej pory Maybach nie będzie więc już samodzielną marką, ale wersją na wzór AMG.
Mercedes-Maybach klasy S
Samochód oparto na przedłużonej wersji klasy S. Rozstaw osi to 337 cm, a więc 20 cm więcej niż w "zwykle" (długość całego auta to 545 cm). Dodatkowymi centymetrami mogą się cieszyć oczywiście pasażerowie tylnych foteli. A fotele są dwa, niezwykłe komfortowe o szerokim zakresie regulacji. Samo oparcie może być pochylone w zakresie od 19 do 43,5 stopnia. Można więc i pracować i spać. W tym ostatnim na pewno nie będzie przeszkadzał hałas - według zapewnień producenta Mercedes-Maybach klasy S jest najcichszym samochodem w historii.
Mercedes-Maybach klasy S
W porównaniu do wersji Long klasy S zastosowano ciekawy zabieg. Tylne drzwi zostały skrócone o 6,6 cm, a mała tylna szybka została z nich przeniesiona na słupek C. W ten sposób pasażerowie nie siedzą na wprost drzwi, ale nieco z tyłu.
Mercedes-Maybach klasy S
Mercedes-Maybach klasy S jest oczywiście niezwykle luksusowo wykończony i bogato wyposażony. Chrom, skóra Nappa i wstawki z prawdziwego drewna to rzecz zwykła. Zaskoczyć mogą wykończone srebrem kieliszki do szampana czy... perfumy Agarwood (wyposażenie standardowe wersji S600). Samochód ponadto wyposażono w specjalny układ wspomagający komunikację między pasażerami. Nie trzeba się odwracać, system audio wychwyci i odpowiednio wzmocni głos.
Mercedes-Maybach klasy S
Bazowa wersja Mercedesa-Maybach to S500. Pojazd ten napędzany jest silnikiem V8 o mocy 455 i momencie 700 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z automatyczną skrzynią 9G-Tronic o dziewięciu przełożeniach. Samochód przyspiesza do 100 km/h w równe 5 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. W czerwcu przyszłego roku wersja ta ma być dostępna również z napędem wszystkich kół.
Mercedes-Maybach klasy S
Ponadto w ofercie znajdzie się Mercedes-Maybach S600. Pod maską tego pojazdu znajduje się sześciolitrowy silnik V12 o mocy 530 KM i momencie 830 Nm. Ta jednostka przekazuje napęd za pośrednictwem automatycznej skrzyni siedmiobiegowej. Co ciekawe, S600 ma identyczne osiągi jak S500 - również przyspiesza do 100 km/h w równe 5 s, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h. Duża różnica jest natomiast w zużyciu paliwa. O ile w cyklu pomiarowym S500 osiągnął wynik 8,9 l/100 km, to S600 - 11,7 l/100 km.
Mercedes-Maybach klasy trafi do sprzedaży na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.