We Frankfurcie zadebiutują odświeżone modele Mercedesa klasy S w wersji coupe i cabrio.
Wzorem sedana samochody otrzymały przestylizowane pasy przednie i tylne. Inne są nie tylko zderzaki, ale i oświetlenie. Oprócz nowych reflektorów głównych zastosowano też przemodelowane światła tylne wykonane w technologii OLED. Każdą z tylnych lamp wyposażono w 33 ultracienkich diod. Przy okazji pojawiły się dwa nowe wzory aluminiowych obręczy kół (20-cali) i nowe końcówki wydechu.
W kabinie, oprócz trzech nowych wzorów tapicerek i kierownic, znajdziemy znany już z sedana szklany kokpit. Umieszczony przed kierowcą wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala optycznie tworzy teraz jedną całość z kolejnym wyświetlaczem wieńczącym konsolę środkową. Standard w obu wersjach nadwoziowych obejmuje najnowszą generację systemu info-rozrywki Command. Na liście opcji pojawił się system sterowania nastrojem o nazwie ENERGIZING. Zarządza on wszystkimi systemami komfortu (ustawienia zawieszenia, nagłośnienia, oświetlenia czy np. funkcja masażu foteli), tak by dostosować wnętrze auta do aktualnego nastroju podróżujących.
Zmiany nie ominęły też palety jednostek napędowych. W coupe i cabrio debiutuje właśnie znany już z sedana S560 benzynowy motor V8. Jednostka o pojemności 4,0 l generuje 700 Nm i 469 KM. Niezależnie od wersji nadwoziowej zapewnia to sprint do 100 km/h w 4,6 s. Niemiecki producent utrzymuje, że średnie zużycie paliwa mieści się w granicach 8-8,7 l/100 km.
W przypadku kabrioletu standardowe wyposażenie modelu S560 obejmuje adaptacyjne, elektronicznie sterowane, pneumatyczne zawieszenie. Samochody z nadwoziem coupe mogą się za to pochwalić napędem na obie osie 4MATIC. Zobacz odświeżone coupe i kabrio klasy S na filmie:
Mercedes S coupe i cabrio po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ