Wiemy już niemal wszystko na temat nowego Peugeota 208 GTI.
Francuska firma zdradziła właśnie, ile zapłacić trzeba będzie za spadkobiercę legendarnego 205 GTI.
Pierwsze egzemplarze trafić mają do dealerów w kwietniu przyszłego roku. Producent wstępnie określił cenę auta na 25 690 euro, czyli – w przeliczeniu na złotówki – nieco ponad 106 600 zł.
Peugeot 208 GTI
Za taką kwotę nabywcy otrzymają auto wyposażone w benzynowy silnik 1,6 l THP, który w 208 GTI rozwijać będzie moc równo 200 KM (275 Nm). Napęd przenoszony będzie na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów.
Sprint do 100 km/h trwać ma zaledwie 6,8 sekundy, prędkość maksymalna to 225 km/h. Dobre osiągi udało się uzyskać m.in. dzięki zastosowaniu lekkich materiałów. Gotowe do drogi auto może się pochwalić masą zaledwie 1 160 kg.
Peugeot 208 GTI
Standardowe wyposażenie stanowić ma m.in. półskórzana tapicerka, system nawigacji satelitarnej Peugeot Nav oraz 17-calowe felgi ze stopów lekkich. Auto otrzymać ma również wyświetlacz HUD ze „sportowym”, czerwonym podświetleniem. Czerwone akcenty znajdziemy też m.in. na konsoli środkowej, uchwytach drzwiowych czy wokół tarcz zegarów. W tym kolorze wykonane są również przeszycia tapicerki foteli.
Peugeot 208 GTI
Z zewnątrz auto odróżniać się będzie od słabszych 208 m.in. czerwonym napisem Peugeot umieszczonym nad osłoną chłodnicy, lakierowanymi na czerwono zaciskami hamulcowymi czy emblematami GTI umieszczonymi przy słupkach C. Klienci będą mieli do wyboru sześć kolorów nadwozia.
Warto dodać, że w stosunku do „cywilnego” 208 model GTI wyróżnia się też zmodyfikowanym nadwoziem. Auto ma m.in większy rozstaw kół (o 10 mm z przodu i o 20 mm z tyłu), inne stabilizatory i układ kierowniczy o bardziej bezpośrednim przełożeniu.