Po tym jak w 1994 roku BMW przejęło Mini długo wydawało się, że niemiecki koncern niespecjalnie ma pomysł na dalszy rozwój angielskiej marki.
Mini Paceman
Dopiero po sześciu latach zaprezentowano nowe Mini One opracowane od podstaw przez BMW. W 2005 roku pojawił się kabriolet, rok później zadebiutowała nowa generacja Mini One. I lawina ruszyła: w 2007 roku oferta została poszerzona o Clubmana czyli kombi, w 2010 roku debiutował SUV nazwany Countryman, a rok później - Mini Coupe. W styczniu tego roku pojawił się szósty model w gamie, czyli Roadster, a teraz Mini zaprezentowało kolejną nowość - Pacemana.
Mini Paceman
Mini Paceman to samochód, który trudno zakwalifikować do konkretnego segmentu. Producent określa go jako SAV, czyli Sport Activity Vehicle. Jak na razie samochody klasyfikowane jako SAV-y produkuje tylko... BMW, które nazywa tak modele z serii X (po raz pierwszy oznaczenie SAV pojawiło się przy okazji premiery X5 ostatniej generacji). Tłumacząc to na polski - SAV to samochód o wyglądzie SUV-a, o zerowych zdolnościach terenowych, za to świetnie spisujący się na asfalcie.
Mini Paceman
Pod względem rozmiarów Paceman mieści się między Mini One a Countrymanem, od którego jest znacznie, bo aż o 4 cm niższy. Żeby było ciekawiej, to Paceman będzie oferowany z dwoma typami zawieszenia - niższym i sztywniejszym oraz o 1 cm wyższym i nieco bardziej komfortowym. Ponadto opcjonalnie dostępne będzie pneumatyczne zawieszenie, dzięki któremu kierowca sam będzie mógł określać charakterystykę jego pracy.
Mini Paceman
Nie ma wielkich niespodzianek jeśli chodzi o jednostki napędowe. Paceman będzie napędzany dobrze znanymi silnikami. Gamę otwiera benzynowa jednostka 1.6 turbo o mocy 122 KM. Jest to kolejne wcielenie silnika który stosowany jest m.in. w Peugeotach i Citroenach. Drugi benzynowy silnik dostępny w Mini Paceman ma tę samą pojemność (1.6), ale generuje 184 KM mocy i 240 Nm (260 w trybie overboost) momentu obrotowego. Silnik ten rozpędza Pacemana do 100 km/h w 7,5 s oraz pozwala osiągnąc prędkość 217 km/h. Średnie spalanie w cyklu pomiarowym to 6,1 l/100 km.
Klienci będą mieli również do wyboru dwie jednostki wysokoprężne: 1.6 o mocy 122 KM i 2.0 o mocy 143 KM.
Mini Paceman
Standardowo Paceman wyposażony będzie w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów. W opcji dostępna będzie również sześciostopniowa przekładnia automatyczna.
Mini Paceman może również posiadać napęd wszystkich kół. System ALL4 z elektronicznie blokowanym centralnym dyferencjałem dostępny będzie w połączeniu z silnikami wysokoprężnymi i mocniejszą jednostką benzynową. W normalnych warunkach rozkład momentu pomiędzy osiami oscyluje wokół 50:50, ale w razie potrzeby nawet 100 proc może trafić na jedną z osi.
Mini Paceman
Fani Mini nie będą się czuli obco za kierownicą Pacemana. Wnętrze jest praktycznie identyczne jak w Countrymanie, a jedyna dostrzegalna różnica to przeniesienie sterowników elektrycznych szyb na drzwi. Pojemność bagażnika to 330 litrów, poprzez złożenie dwóch indywidualnych tylnych foteli pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1080 litrów.
Światowa premiera Mini Paceman będzie miała miejsce już pod koniec września na salonie w Paryżu. Pierwsze samochody trafią do dilerów na początku przyszłego roku.