Na salonie samochodowym we Frankfurcie Mini zaprezentowało swój najnowszy pojazd – trzydrzwiowy crossover o nazwie Paceman.
Niemiecka marka wzbogaciła właśnie jego ofertę o najmocniejszą odmianę sygnowaną logiem John Cooper Works.
Mini Paceman JCW
W porównaniu ze słabszymi odmianami silnikowymi model z naklejką JCW wyróżnia się m.in. agresywniejszym ospoilerowaniem, standardowymi 18-calowymi felgami ze stopów lekkich (na zamówienie dostępne są 19-stki) i obniżonym o 10 mm zawieszeniem.
To co najważniejsze kryje się jednak pod maską. Samochód wyposażono w turbodoładowany (sprężarka typu twin-scroll), czterocylindrowy, benzynowy motor o pojemności 1,6 l, ten sam, który spotkać można również w Mini Countryman JCW. W modelu Paceman – przy 6 tys. obr./min) jednostka rozwija moc 218 KM i dysponuje momentem obrotowym 280 Nm dostępnym w zakresie między 1 900 a 5 000 obrotów. Dzięki funkcji chwilowego przeładowania, przez krótką chwilę, silnik dostarczać może nawet 300 Nm. Jak przekłada się to na osiągi auta?
Mini Paceman JCW
Sprint do setki trwa zaledwie 6,9 sekundy, prędkość maksymalna to 228 km/h. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła za pośrednictwem sześciostopniowej ręcznej lub – także sześciobiegowej – skrzyni automatycznej. Za rozdział momentu obrotowego pomiędzy osie odpowiada „inteligentny” dyferencjał. Standardowo na każdą z osi przypada po 50 proc. mocy generowanej przez jednostkę napędową, ale w skrajnych przypadkach, na tylne koła może być przetransferowane nawet 100 proc. momentu obrotowego.
Mini Paceman JCW
Mimo sportowych osiągów auto – przynajmniej jeśli wierzyć oficjalnym danym technicznym – uznać można za ekonomiczne. Średnie zużycie paliwa w przypadku pojazdów z ręczną przekładnią oscyluje w okolicach 7,7 l/100 km. Modele wyposażone w automatyczną przekładnie potrzebują średnio o 0,2 l/100 km więcej.
Oficjalny debiut nowego Mini Paceman JCW zaplanowany została styczniowy salon motoryzacyjny w Detroit. Wkrótce potem pierwsze egzemplarze trafią do europejskich salonów. Jak na razie nie wiadomo jeszcze, kiedy pojazd pojawi się w polskiej sieci dealerskiej.