Wersje John Cooper Works (JCW) to tradycyjnie najmocniejsze odmiany Mini. Do tej pory, niezależnie od nadwozia samochody oznaczone logiem JCW napędzane był dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 231 KM. Ale to już przeszłość!
Mini John Cooper Works Clubman
Pod maską wersji zmodernizowanej nadal znajduje się benzynowy silnik dwulitrowy. Teraz generuje on jednak aż 306 KM (w zakresie 5000 do 6250 obr/min) i 450 Nm 1750 do 4500 obr/min). To o 75 KM i 100 Nm więcej niż do tej pory. Przyrost jest więc niebagatelny!
Wyższa moc i moment świetnie wpłynęły na osiągi. Mini JCW Clubman rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s (o 1,4 s szybciej niż do tej pory), a JCW Countryman - w 5.1 s (o 1,5 s szybciej). Clubman stał się przy tym najszybszym pojazdem w całej historii Mini. Prędkość maksymalna obu Clubmana i Countrymana została ograniczona do 250 km/h.
Mini John Cooper Works Countryman
W obu modelach silnik jest standardowo połączony z nową, 8‑stopniową, sportową skrzynią Steptronic z blokadą mechanizmu różnicowego na osi przedniej i napędem na cztery koła ALL4. Samochody otrzymały również specjalnie zaprojektowany układ jezdny z adaptacyjnymi amortyzatorami, zmodyfikowany układ kierowniczy, oprogramowanie układu ESC oraz wzmocniony układ hamulcowy z tarczami o średnicy 360 (z przodu) i 330 mm (z tyłu).
Znaczący wzrost mocy udało się osiągnąć między innymi dzięki powiększonej turbosprężarce. Stopień sprężania w nowej jednostce napędowej zmniejszono z 10,2 do 9,5, aby dostosować ten parametr do zwiększonego ciśnienia ładowania układu.
Mini John Cooper Works Clubman
Turbosprężarka zintegrowana w kolektorze wydechowym jest wyposażona w zawór upustowy. Przebudowano kanał wlotu powietrza i wprowadzono zabezpieczenie przed dławieniem.
Nowe wtryskiwacze z rozpylaczem wielootworowym umieszczone między zaworami umożliwiają zwiększenie natężenia przepływu, transportując paliwo do komór spalania z ciśnieniem wtrysku do 350 barów.
Technologia MINI TwinPower Turbo obejmuje również system sterowania zmiennymi fazami rozrządu analogiczny do opatentowanego przez BMW Group systemu VALVETRONIC, a także zmienną regulację wałka rozrządu po stronie ssania i wydechu (Double VANOS).
Mini JCW Clubman na wideo:
Mini John Cooper Works Clubman i Countryman po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ