Nowa norma emisji spalin Euro 6d Temp wymaga na producentach zmian w oferowanych przez siebie samochodach. O szczegółach poinformowało właśnie Mini.
Od lipca wszystkie modele Mini (One, Convertible, Clubman i Coutryman) z silnikami benzynowymi posiadają filtr cząstek stałych. Ponadto w modelach Clubman i Countryman z silnikami TwinPower Turbo wycofano klasyczną automatyczną skrzynię ośmiobiegową, zastępując ją zautomatyzowaną przekładnią dwusprzęgłową o siedmiu przełożeniach.
Nowością jest tryb żeglowania (czyli jazda "na luzie" z możliwością zapięcia napędu natychmiast po dotknięciu gazu lub hamulca) oraz system automatycznych świateł drogowych, który stał się standardowym wyposażeniem. Potrafi on wykryć inny pojazd i automatycznie przełączyć światła drogowe na mijania, dzięki czemu maleje ryzyko oślepienia innych uczestników ruchu drogowego.
Przy okazji pojawiła się nowa najwyższa wersja pokładowego systemu infotainment o nazwie Connected Navitagion Plus. Jego sercem jest ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala. System posiada m.in. nawigację z informacjami o korkach i utrudnieniach oraz umożliwia pełną integrację ze smartfonami, posiadając m.in. interfejsy Android Auto i Apple Car Play.
Nie ma natomiast żadnych zmian w samochodach Mini z silnikami wysokoprężnymi. Nie ma, bo nie było takiej potrzeby - już od marca wszystkie modele i wersje Mini z dieslami wyposażone są w filtr cząstek stałych oraz urządzenia, których celem jest redukcja poziomu tlenków azotu, czyli katalizator NOx i SCR (który korzysta z czynnika AdBlue).
Dzięki temu wszystko modele Mini od lipca spełniają najnowszą normę emisji spalin.