Na rozpoczynającym się na początku marca salonie w Genewie zadebiutuje zmodernizowane Mitsubishi ASX.
Mitsubishi ASX po modernizacji
ASX to kompaktowy SUV, który debiutował... 10 lat temu, a w polskich salonach pojawił się na początku 2010 roku. Auto spotkało się z dobrym przyjęciem. Do dziś sprzedano ponad 1,3 miliona egzemplarzy tego modelu, który oferowany jest w 90 krajach całego świata.
Największe rynki zbytu ASX-a to Ameryka Północna, Europa, Australia i Chiny. ASX jest trzecim pod względem popularności modelem Mitsubishi i stanowi kluczowy produkt w globalnej strategii sprzedaży japońskiego koncernu.
Przez te lata Mitsubishi systematycznie modernizowało ASX-a. O ile zmiany stylistyczne zwykle nie były duże, to przez lata mocno zmieniała się gama jednostek napędowych.
Mitsubishi ASX po modernizacji
Tym razem jest inaczej. Co prawda, w samochodzie po raz kolejny zmieni się układ napędowy, ale jednocześnie ASX otrzymał całkowicie nowy przód, który nawiązuje do większego Outlandera.
Masywny zderzak obejmuje cały centralny przedni pas z obu stron, a kwadratowe poziome i pionowe elementy grilla, oraz osłona pod zderzakiem mają podkreślać siłę i solidność. Nowa stylizacja sprawia, że maska jest bardziej pochylona, dzięki czemu poprawiła się widoczność z przodu. Charakterystyczne reflektory LED, z kierunkowskazami i światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi przy krawędzi zderzaka, podkreślają stylizację typową dla samochodów Mitsubishi.
Mitsubishi ASX po modernizacji
W tylnej części nadwozia Mitsubishi ASX zastosowano zestaw lamp LED (z wyjątkiem kierunkowskazów), który rozciąga się na całej szerokości samochodu.
Niewiele zmian znajdziemy natomiast we wnętrzu. Inżynierowie skupili się na modernizacji systemu infotainemnt (Smartphone-link Display Audio - SDA) - m.in. zwiększono dotykowy ekran, który ma teraz nie 7, a 8 cali. W najwyższych wersjach wyposażenia dostępny jest system nawigacyjny Tom Tom, który umożliwia - po połączeniu ze smartfonem - pozyskiwanie w czasie rzeczywistym informacji o warunkach drogowych.
Zmodernizowany ASX otrzyma układ napędowy znany z Outlandera. Na rynkach europejskich model będzie oferowany z benzynowym 16-zaworowym silnikiem MIVEC o pojemności 2 litrów, współpracującym z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub z bezstopniową skrzynią automatyczną INVECS-III CVT (z trybem sportowym). Dostępne będą wersje z napędem na oś przednią oraz na cztery koła.