Mitsubishi Colt, czyli bliźniaczy model Renault Clio też będzie dostępny z fabryczną instalacją gazów. Niestety, ceny będą wyższe niż w przypadku oryginalnego Renault.
- Jazda na LPG to same zalety
- Mitsubishi Colt 1.0 LPG. Dwa baki, potężny zasięg
- Mitsubishi Colt 1.0 LPG. Wyposażenie
- Mitsubishi Colt 1.0 Invite. Ceny
Jazda na LPG to same zalety
Mitsubishi Colt to samochód, który początkowo od Clio różnił się tylko logiem producenta. Po ostatnim liftingu obu pojazdów zmiany są już nieco większe, ale nadal ograniczają się głównie do pasa przedniego.
Chociaż Clio i Colt to jednojajowe bliźniaki, model sprzedawany pod japońską marką, w przeciwieństwie do oryginalnego Clio, nie był sprzedawany z fabryczną instalacją LPG. Teraz to się jednak zmieni.
LPG jest znacznie tańsze niż benzyna, co sprawia, że przejechanie 100 km może kosztować nawet o 40% mniej niż na benzynie. Dodatkowo fabryczna instalacja ma wiele zalet. Przełączanie pomiędzy źródłami paliwa następuje samoczynnie, w sposób niemal niezauważalny dla kierowcy. Po uruchomieniu zapłonu samochód korzysta z benzyny, następnie przełącza się na zbiornik LPG i pozostaje w tym trybie aż do wyczerpania gazu, korzystając najczęściej z tańszego z obu paliw. Pokładowy komputer obsługuje oba paliwa, podając średnie zużycie, czy zasięg.
Renault Clio
Mitsubishi Colt 1.0 LPG. Dwa baki, potężny zasięg
W przypadku Colta, podobnie jak w Clio, dysponujemy dwoma zbiornikami: 32-litrowym gazu oraz 39-litrowym – benzyny. Przy założeniu, że obydwa są pełne, jadąc w dobrych warunkach możemy uzyskać zasięg do 450 km z włączoną instalacją gazową (spalanie 6,9 l/100 km) plus do 750 km na benzynie (spalanie 5,2 l/100 km), czyli łącznie jesteśmy w stanie pokonać do 1200 km.
W codziennej, miejskiej i podmiejskiej eksploatacji liczy się nie tyle zasięg, ile koszt przejechanych kilometrów, a ten (przy podanych wyżej parametrach spalania) wypada bardzo korzystnie dla samochodu, który przez wiele tygodni wymaga uzupełniania przede wszystkim zbiornika tańszego gazu LPG – koszt przejechania 100 km na benzynie wynosi 34 zł, natomiast średni koszt przejechania 100 km na LPG, mimo niższej kaloryczności gazu, to tylko 23 zł.
Renault Clio
Mitsubishi Colt 1.0 LPG. Wyposażenie
Mitsubishi Colt, wyposażony w dwupaliwowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik 1.0 o mocy 100 KM, współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną, dostępny będzie wyłącznie w wersji Invite.
Taki samochód jest wyposażony m.in. w 7-calowy ekran cyfrowych zegarów, stację multimedialną SDA z 7-calowym ekranem, oferującą bezprzewodowy interfejs Android Auto lub Apple CarPlay, a także system dostępu bezkluczykowego czy ładowarkę indukcyjną. Wyposażenie obejmuje również tempomat, automatyczną klimatyzację, kierownicą obszytą skórą syntetyczną, przednie i tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania.
Wersja Invite wyróżnia się przednimi reflektorami w technologii LED, klamkami w kolorze nadwozia oraz czarnymi, lakierowanymi osłonami lusterek zewnętrznych.
Mitsubishi Colt 1.0 Invite. Ceny
Szkoda tylko, że Mitsubishi Colt z LPG będzie droższe niż Renault Clio. Samochód wyceniono na 89 450 zł, czyli o 7,5 tys. zł drożej niż Colta z silnikiem 1.0 o mocy 90 KM, bez instalacji LPG. Dopłata jest wręcz szokująco wysoka, bo w przypadku Clio wynosi zaledwie 1400 zł!
Co więcej, Renault Clio z silnikiem 1.0 i instalacją LPG kosztuje 78 600 zł w wersji evolution i 87 300 zł w wersji techno. Co prawda Clio objęte jest gwarancją 2-letnią, a Colt 5-letnią, ale wydłużenie gwarancji Renault kosztuje 2 tys. zł.
W tej sytuacji ciśnie się na usta znane z reklam pytanie - po co przepłacać, skoro nie widać różnicy?