Mitsubishi L200 IV 2.5 DID 136 KM
Mitsubishi L200
Mitsubishi L200 to jedyny pickup w ofercie tego japońskiego producenta. Pierwszy pojazd tego typu debiutował już w 1978 roku i posiadał tylko napęd tylnej osi. Wersja czteronapędowa pojawiła się dwa lata później. W Japonii samochód początkowo nazywał się Forte, a od 1986 roku - Strada. L200 to oznaczenie wersji eksportowej.
Pierwsza generacja L200 produkowana była do 1996 roku. Wówczas pojawiły się auta drugiej generacji, które oferowano do 2001 roku. W latach 2001-2006 powstawało L200 trzeciej generacji, a od 2006 roku w ofercie znajduje się IV generacja. Samochód wciąż budowany jest na ramie, za to jako jeden z nielicznych wyposażony jest w typ napędu z centralnym dyferencjałem, który umożliwia jazdę z napędem wszystkich kół na nawierzchniach o dobrej przyczepności.
W Polsce pickupy zdobyły popularność w ostatnich latach dzięki przepisom podatkowym, które umożliwiały odliczanie VAT-u zarówno od ceny auta, jak i paliwa. Trzeba jednak pamiętać, że zastosowanie ramy niesie za sobą pewne konsekwencje - samochód dzielnie spisuje się w terenie, ale na utwardzonych drogach mocno się przechyla i jest sztywny, a przez to niekomfortowy.
Mitsubishi L200 drugiej generacji nie należy w Polsce do często spotykanych samochodów. Nieco lepiej wygląda sytuacja w wypadku aut trzeciej generacji. Auta te cierpieć mogą (w zależności od sposobu eksploatacji) na usterki układu przeniesienia napędu oraz układu elektrycznego.
Stosunkowo najłatwiej o zakup egzemplarza IV generacji. Samochody te generalnie cieszą się niezłą opinią, o ile użytkownik jest świadomy tego, co kupuje. Największe zastrzeżenia budzi lakier, który jest zdecydowanie zbyt delikatny, jak na auto, które można użytkować również w terenie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2014-01-04
2013-04-29 | Niektóre samochody marki Mitsubishi L200 (KA), z roku modelowego 2012 i 2013, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
W ww. samochodach Mitsubishi z silnikami wysokoprężnymi 4D56 spełniającymi normę emisji spalin Euro5 (wyposażonymi w filtry DPF) występuje możliwość zapełnienia się filtra cząstek stałych, co może się objawiać: obniżoną mocą silnika, słabszym przyspieszeniem lub zgaśnięciem silnika. Przyczyną występowania powyższych problemów są: nieprawidłowe oprogramowanie sterownika wtrysku powodujące zbyt szybkie nagromadzenie się sadzy oraz zastosowanie nieszczelnych wtyczek przepływomierza powodujących korozję styków i wzrost rezystancji, co w efekcie skutkuje nieprawidłowym odczytem parametrów przez sterownik silnika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 417 samochodów marki Mitsubishi Mitsubishi L200 (KA). Lista numerów VIN w załączniku.
plik pdf |
2013-11-25 | W samochodach Mitsubishi L200 (KA0T) na skutek niewystarczającej jakości połączenia spawanego występuje możliwość uszkodzenia przedniego wału napędowego. Może to być przyczyną uszkodzeń mechanicznych podwozia samochodu w tym także uszkodzenia przewodów paliwowych.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 15 samochodów marki Mitsubishi Mitsubishi L-200 (KA0T) RM 2012. Lista numerów VIN w załączniku.
plik pdf |
2013-11-25 | W samochodach Mitsubishi L200 (KA0T) występuje możliwość zacięcia się przełącznika elektrycznej regulacji pochylenia oparć foteli przednich. Może to być przyczyną przegrzania lub spalenia się instalacji elektrycznej i/ lub silniczka regulacji pochylenia oparcia fotela.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 792 samochody marki Mitsubishi Mitsubishi L-200 (KA0T) RM 2007-2013.
plik pdf |
2013-11-25 | W samochodach Mitsubishi L200 (KA0T) występuje możliwość pojawienia się pęknięć spawów dolnego wahacza. Może to być przyczyną trudności w utrzymaniu zadanego toru jazdy i zbaczania w lewą lub prawą stronę.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 980 samochodów marki Mitsubishi Mitsubishi L-200 (KA0T) RM 2011-2012 (wyprodukowanych po 9 lutego 2012 r.).
plik pdf |