chceauto.pl
x
Mity o elektroautach cz. 2

Mity o elektroautach cz. 2

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-06-28
Elektryfikacja budzi wiele obaw. Duża część z nich nie do końca jest jednak uzasadniona...

Które z obiegowych opinii śmiało wsadzić dziś można między bajki?

7. Zbyt wiele elektrycznych aut doprowadzi do przeciążenia sieci.

Dostawy prądu są niezagrożone mimo dużej liczby „elektryków”.
Czy sieć energetyczna sprosta dużej liczbie elektrycznych samochodów? Odpowiedź brzmi: tak. Roczny pobór prądu np. w Niemczech wynosi 520 terawatogodzin. Milion samochodów zużywa w ciągu roku 2,4 terawatogodziny, czyli 0,5 procent ogólnego zapotrzebowania. Zagrożenia nie ma także w Polsce. Nawet natychmiastowe pojawienie się w naszym kraju miliona elektrycznych Golfów, nie spowodowałoby zwiększenia zapotrzebowania na energię elektryczną o więcej niż… jeden procent. Warto dodać, że wg danych Polskich Sieci Elektroenergetycznych krajowe zużycie energii elektrycznej wzrosło w 2018 r. względem 2017 r. o 1,66 procent. Warto spojrzeć także na kraje, w których samochody elektryczne są bardzo popularne. W Norwegii co drugi sprzedany w minionym orku samochód ładowany był z gniazdka.

8. Elektryczne auta spowodują spadek zatrudnienia.

Elektryczna ofensywa Volkswagena gwarantuje większą liczbę miejsc pracy.
Elektryczny samochód można wyprodukować przy nakładach niższych o 30 procent niż w wypadku aut z silnikami spalinowymi. Na dłuższą metę w przemyśle samochodowym liczba miejsc pracy może się więc zmniejszyć. Tym ważniejsze jest, żeby od samego początku zdobyć na rynku dobrą pozycję. Volkswagen aktywnie wdraża program transformacji, a dzięki ofensywie w dziedzinie elektrycznych aut tworzy nowe, trwałe perspektywy dla tysięcy pracowników. Prawie wszystkie zakłady Volkswagena w Niemczech są zaangażowane w produkcję aut z nowej rodziny ID. W samej fabryce w Zwickau przy produkcji modeli ID. będzie zatrudnionych 8.000 pracowników. W epoce strukturalnych zmian w przemyśle samochodowym pojazdy elektryczne zapewniają trwałe zatrudnienie.

9. Elektryczne auta zagrażają pieszym.

Bezpieczeństwo w miastach: „elektryki” będą wytwarzać „sztuczny” dźwięk.
W odróżnieniu od tradycyjnych samochodów, auta elektryczne nie mają silnika spalinowego i dlatego są bardzo ciche. Mniejszy hałas to zaleta. Dla pieszych także nie jest zagrożeniem. ID.3 do prędkości około 30 km/h będzie emitował swój własny, niepowtarzalny dźwięk. Podczas szybszej jazdy wystarczy sam odgłos opon toczących się po nawierzchni. Od lata 2019 roku wszystkie elektryczne samochody będą musiały obowiązkowo generować dźwięki. Ponadto, dzięki dużej liczbie systemów asystujących auta takie jak ID.3 zapewniają i tak bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

10. Elektryczne samochody nie dają przyjemności z jady.

Elektryczne auta są nie tylko szybkie, ale też bardzo komfortowe.
Jazda elektrycznym autem sprawia mnóstwo frajdy. Zwłaszcza podczas startu elektryczny silnik pokazuje, jak wielką ma moc. Siła powstająca po wciśnięciu pedału przyspieszenia może wcisnąć kierowcę w fotel – prawie jak w samolocie. To dlatego, że silniki elektryczne już od samego startu rozwijają maksymalny moment obrotowy. Do tego dochodzi konstrukcja sprzyjająca dynamicznej jeździe – akumulator w modelu ID.3 znajduje się w podłodze i wręcz dociska pojazd do podłoża, przez co elektryczny Volkswagen porusza się jak samochód sportowy. O wielkich technicznych możliwościach świadczy Volkswagen ID. R – model bijący światowe rekordy przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 2,25 sekundy. Ponadto kierowca i pasażerowie mają więcej miejsca na nogi, bo w elektrycznym aucie nie ma ani silnika spalinowego, ani mechanicznej skrzyni biegów, ani tunelu pośrodku podłogi.

11. Elektryczne auta wyglądają nieatrakcyjnie.

Stylistyka: pojazdy z rodziny ID. przyciągają wzrok.
To prawda, dotychczas samochody elektryczne raczej nie rzucały się w oczy. Różnice pomiędzy e-Golfem, a Golfem z silnikiem spalinowym zauważali na przykład tylko znawcy. Ale to się zmienia. Samochody z rodziny ID. Volkswagena będą miały nowoczesny, niemal futurystyczny design z punktami świetlnymi i wyraźnie zaakcentowanymi liniami nadwozia. Rewolucja dotknie także wnętrz samochodów: ponieważ silnik elektryczny zajmuje znacznie mniej miejsca niż spalinowy, można było całkowicie zmienić proporcje elektrycznych aut – wyszło to na dobre ich stylistyce i sprawiło, że wnętrza stały się dużo bardziej przestronne. W przyszłości elektrycznych samochodów będzie tak dużo, że zaspokoją wszelkie gusta i wszelkie potrzeby transportowe. Do rodziny ID. będą należeć modele od kompaktowych przez SUV-y po lifestylowego Bulli.

12. Zabraknie surowców do produkcji.

Akumulatory: litu jest wystarczająco dużo, a kobaltu wykorzystuje się coraz mniej.
Surowców nie zabraknie. Przy dzisiejszej technice pokłady litu wystarczą do wyprodukowania miliardów elektrycznych samochodów. Poza tym akumulatory są stale udoskonalane. Na przykład udział kobaltu zmniejszył się w nich z 12 do około 6 procent. Zaopatrzenie w surowce nie stanowi więc problemu, tym bardziej że zużyte akumulatory będą wykorzystywane ponownie. W dłuższym okresie akumulatory będą poddawane recyklingowi nawet w 97 procentach. Rzadkie metale staną się więc coraz mniej potrzebne.

Mity o elektroautach cz. 2 - GALERIA ZDJĘĆ

Mity o elektroautach cz. 2Mity o elektroautach cz. 2Mity o elektroautach cz. 2Mity o elektroautach cz. 2

Zobacz także

ID.3 jak Phaeton

ID.3 jak Phaeton 2021-02-02

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie rozpoczęto w piątek seryjną produkcję elektrycznego Volkswagena ID.3.Jest to drugie miejsce, w którym powstaje ten model i czwarte na świecie, w którym są produkowane modele Volkswagena skonstruowane na modułowej...
100 tys. Golfów na prąd!

100 tys. Golfów na prąd! 2019-11-28

W Szklanej Manufakturze w Dreźnie przekazano klientowi 100-tysięcznego e-Golfa. Model wprowadzono do sprzedaży w 2014 roku jako drugi – po VW e-up! (2013 r.) – elektryczny samochód koncernu wyposażony w akumulator "trakcyjny"(tzw. BEV). e-Golf jako...
Volkswagen e-up! po liftingu z niższą ceną

Volkswagen e-up! po liftingu z niższą ceną 2019-10-01

Volkswagen ogłosił ceny zmodernizowanego elektrycznego modelu e-up!. Są one wyraźnie niższe niż wcześniej.[/i] Samochód można już zamawiać. Volkswagen e-up! po liftingu został zaprezentowany na salonie we Frankfurcie w połowie września. Cena...
e-Golf. Elektryczny Volkswagen po liftingu

e-Golf. Elektryczny Volkswagen po liftingu 2016-11-17

W Los Angeles zaprezentowano Volkswagena e-Golf po najnowszej kuracji odmładzającej. Wzorem odświeżonego niedawno Golfa samochód otrzymał zmodernizowane pasy przedni i tylny. Cechą charakterystyczną są nowe reflektory główne i światła do jazdy...
Elektryczna (r)ewolucja Volkswagena

Elektryczna (r)ewolucja Volkswagena 2014-03-23

Na lotnisku Tempelhof w Berlinie odbyła się międzynarodowa premiera Volkswagena e-Golf. Na miejscu nie mogło zabraknąć reportera Chceauto.pl. Zapraszamy do naszej galerii, w które prześledzić można historię elektrycznych aut z Wolfsburga. Wystarczy...
Volkswagen Golf GTE. Hybrydowy...

Volkswagen Golf GTE. Hybrydowy... 2014-02-21

Do niemieckich salonów trafia właśnie elektryczny e-Golf. W Genewie firma zaprezentuje jego mniej ortodoksyjnego brata - hybrydową odmianę GTE. Nazwa GTE to skrót od Elektrycznego Gran Tourismo. Ważący 1520 kg samochód wyposażony jest w dwie...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS