Na salonie we Frankfurcie Hyundai zaprezentuje model i30 drugiej generacji. Premiera tego samochodu nastąpi w zaledwie 5 lat po debiucie i30 pierwszej generacji. Tempa trzeba Koreańczykom pogratulować.
Nowe i30 będzie napędzane silnikami benzynowymi (1.4 100 KM i 1.6 140 KM) oraz wysokoprężnymi (1.4 CRDi 90 KM i 1.6 126 KM). Moment będzie przekazywany za pośrednictwem manualnej, sześciobiegowej skrzyni biegów. Opcjonalnie dostępny będzie automat.
Hyundai i30 II generacji
Stylistycznie nowy model nawiązuje do i40 i ix35. Wszystkie te modele powstały wg filozofii "fluidic sculpture", wedle której dzięki płynnym liniom samochód ma wyglądać dynamicznie.
Debiut nowego modelu (w salonach pojawi się na początku przyszłego roku) wpłynie na spadek cen samochodów I generacji. Tymczasem są to auta godne zainteresowania.
Hyundai i30 I generacji
Hyundai i30 to bliźniak Kii Cee’d. Samochód debiutował na salonie genewskim w 2007 roku (a więc zaledwie pięć i pół roku temu!) i wkrótce później trafił do salonów.
Za stylizację tego modelu odpowiedzialne jest europejskie centrum projektowe Hyundaia. Samochód początkowo (do 2009 roku) produkowany był w Korei, skąd eksportowano go do Europy. Ciepłe przyjęcie na wielu rynkach, a co za tym idzie niemały popyt zadecydowały o przeniesieniu produkcji do fabryki w czeskich Noszowicach.
Hyundai i30 I generacji
Hyundai i30 w Polsce jest objęty pięcioletnią gwarancją, ale nie jest wolny od wad. Zdarzają się usterki układu elektrycznego i kierowniczego, na polskich drogach wybija się zawieszenie, a lakier jest podatny na zarysowania.
Wszystkiego o używanych Hyundaiach, typowych usterkach, zużyciu paliwa i innych kosztach utrzymania dowiecie się z naszego katalogu.