Salony Mazdy w Polsce rozpoczęły przyjmowanie zamówień na nową Mazdę6. Poznaliśmy już ceny tego modelu.
Mazda6
Nowa Mazda6 została zaprojektowano od podstaw w oparciu o nowy język stylistyczny japońskiej firmy o nazwie Kodo. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to "dusza ruchu", co zdradza, ze priorytetem stylistów było zapewnienie autu dynamicznej sylwetki. Co równie ważne, właściwości jezdne mają nadążać za wyglądem - nowa Mazda6 niezależnie od nadwozia ma prowadzić się pewnie, stabilnie i zapewniać kierowcy wiele radości z jazdy.
Mazda6
Sedan ma 4 865 mm długości i 1 840 mm szerokości. Linia dachu kończy się 1 450 mm nad ziemią, rozstaw osi to aż 2 830 mm (w kombi jest identyczny). Takie wymiary zdradzają, że we wnętrzu komfortowo podróżować może nawet pięć osób. Konstruktorom udało się wygospodarować więcej przestrzeni. W stosunku do poprzednika ilość miejsca na wysokości ramion zwiększyła się o 20 mm, o 37 mm powiększono też przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnej kanapy. Klienci Mazdy nie powinni też narzekać na bagażnik - jego pojemność to rozsądne 483 litry.
Mazda6
W zawieszeniu nowej Mazdy6 zastosowano typowy dla segmentu D układ - na przedniej osi pracują kolumny McPhersona, z tyłu - zawieszenie wielowahaczowe. Japoński producent podkreśla, że samochód powinien przypaść do gustu kierowcom lubiącym dynamiczną jazdę, właściwości jezdne odpowiadać mają "zadziornej" stylizacji nadwozia.
Mazda6
Mazda6 to flagowy model japońskiego producenta, dlatego przy jego budowie wykorzystano wszystkie nowe technologie. Jedną z nich jest system i-ELOOP. Zadaniem tego rozwiązania jest odzyskiwanie energii, która zwykle jest tracona podczas hamowania w postaci ciepła. Dzięki temu alternator jest mniej obciążony, a w efekcie samochód zużywa mniej paliwa.
Mazda6
Polska gama nowej Mazdy6 obejmuje dwie wersje nadwozia: Sedan i Sport Kombi oraz cztery poziomy wyposażenia: SkyGO, SkyMOTION, SkyENERGY i SkyPASSION. Samochód dostępny będzie z silnikami benzynowymi o pojemności 2.0 l i mocy 145 lub 165 KM oraz 2,5l o mocy 192 KM, a także z jednostkami wysokoprężnymi o pojemności 2.2 l i mocy 150 lub 175 KM. Do wyboru będą zarówno wersje z manualnymi jak i automatycznymi skrzyniami biegów.
Mazda6
Ceny nowej Mazdy6 zaczynają się od 88 700 zł. Co ciekawe, kombi sprzedawane będzie w tej samej cenie co sedan. Za tę kwotę będzie można kupić samochód w wersji SkyGO z silnikiem benzynowym 2.0 SkyActiv-G o mocy 145 KM z manualną skrzynią o sześciu przełożeniach.
Wyposażenie standardowe tego pojazdu obejmuje m.in. elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, komputer pokładowy, poduszki i kurtyny powietrzne, system grający oraz manualną klimatyzację.
Mazda6
Za Mazdę6 z silnikiem benzynowym o mocy 165 KM trzeba będzie zapłacić już 97 700 zł, przy czym od razu dostajemy bogatszą wersje SkyMOTION (wyposażenie obejmuje m.in. tempomat, dwustrefową klimatyzację automatyczną, układ automatycznego hamowania, czujnik deszczu i zmierzchu).
Najtańszego diesla (2.2, o mocy 150 KM, manualna skrzynia sześciobiegowa, system i-ELOOP, wersja SkyMOTION) wyceniono na 125 900 zł. Sześciostopniowy automat jest o 7 tys. zł droższy.
Mazda6
Najmocniejsze wersje silnikowe (wysokoprężna 2.2 o mocy 175 KM i benzynowa 2.5 o mocy 192 KM) dostępne są wyłącznie w najbogatszej wersji SkyPASSION. Ceny takich samochodów są już wysokie i wynoszą 142 700 zł za diesla i 134 700 zł za silnik benzynowy. W zamian otrzymujemy bogate wyposażenie, które seryjnie obejmuje m.in. biksenonowe światła z automatycznym przełączeniem mijania/drogowe i doświetlaniem zakrętów, aktywny tempomat, wysokiej klasy sprzęt grający Bose, kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp do auta czy skórzaną tapicerkę.
Zamówienia na nową Mazdę6 można już składać. Samochód jest objęty promocyjnym finansowaniem – kredytem 50/50 lub leasingiem. Pod koniec roku pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach.