chceauto.pl
x

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
8 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2988 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
192 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
230 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
61 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
E
Bagażnik
440 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
11.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
30 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.1 s.
Prędkość maksymalna
209 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Maxima IV 3.0 192 KMNissan Maxima IV 3.0 192 KM

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM

Nissan Maxima

Nissan Maxima to samochód klasy wyższej średniej, który pojawił się na rynku w roku 1981. Obecnie produkowana jest już siódma generacja tego auta, które sprzedawane jest głównie na rynku amerykańskim i w Japonii, ale oferowane było również w Europie.

Początkowo, aż do 2004 roku Nissan Maxima produkowany był w Japonii. Wówczas produkcję przejęła fabryka w amerykańskim Tennesee. W tym samym roku, wraz z zakończeniem produkcji samochodów piątej generacji Nissan przestał oferować Maximę w Europie. Nie wyklucza się, że w 2010 roku Japończycy znów zaczną sprzedawać ten model na Starym Kontynencie.

W Polsce stosunkowo najbardziej popularne są samochody IV generacji , która produkowana była w latach 1995-2000. Trafić można również na oferty sprzedaży samochodów V generacji, ostatniej która sprzedawana była w Europie. Samochody młodsze niż 2004 roku pochodzą już wyłącznie z prywatnego importu i należą do rzadkości.

Mimo swojego wieku Nissan Maxima cieszy się dobrą opinią. Samochody te są generalnie bezawaryjne, należy jednak pamiętać o regularnym serwisowaniu. Nawet najmłodsze egzemplarze V generacji mają już za sobą kilka ładnych lat eksploatacji, a to oznacza, że trzeba się liczyć z koniecznością wymiany wielu elementów eksploatacyjnych. Części nie są tanie, ale Maxima to samochód klasy wyższej-średniej.


Nissan Maxima IV

Historia modelu Maxima sięga połowy lat siedemdziesiątych, gdy Nissan – wówczas jeszcze pod nazwą Datsun – postanowił stworzyć auto, które konkurować miało z amerykańskimi pojazdami klasy średniej.

W Europie model ten nigdy nie zyskał tak dużej popularności, jak jego klasowi rywale pokroju Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes klasy E. Mimo tego, na rynku wtórnym samochód zaskarbił sobie wierną rzeszę fanów. Czy inwestycja w „niszowy” pojazd wiąże się z dużym ryzykiem?

Najpopularniejsza obecnie, czwarta generacja Maximy (oznaczenie typoszeregu A32), oferowana była w latach 1995-2000. Na polskim rynku przeważają egzemplarze pochodzące z prywatnego importu z USA, ale czasem spotkać też można wersje wyprodukowane specjalnie z myślą o europejskich klientach (odmiana oznaczona symbolem QX). Godne polecenia są zwłaszcza te ostatnie – w stosunku do „amerykanów” wprowadzono bowiem szereg ulepszeń dostosowujących pojazdy do bardziej intensywnej eksploatacji.

Nadwozie auta mierzy 4,8 m długości. W przeciwieństwie do Mercedesa czy BMW Nissan zdecydował się zastosować napęd na przednie koła, dzięki czemu udało się wygospodarować całkiem przestronny przedział pasażerski. Niestety, mimo aspiracji do klasy premium, projekt wnętrza nie każdemu się spodoba. Wprawdzie takie elementy wyposażenia, jak np. skórzana tapicerka to standard, ale np. plastikowe, „drewnopodobne” wykończenie konsoli środkowej nie wygląda imponująco, kształty samej deski rozdzielczej również nie wzbudzą zachwytu estetów. Na plus, bezsprzeczne, zaliczyć można jednak wysoką ergonomię i poziom wyposażenia. Standardem są m.in. klimatyzacja, pełny pakiet elektryczny, komputer pokładowy czy tempomat.

Jednym z powodów niewielkiej popularności Maximy na rynkach Starego Kontynentu była bardzo uboga paleta jednostek napędowych. W ofercie nie było ani jednego Diesla, większość z aut dostępnych na rynku wtórnym ma pod maską benzynowe V6 o pojemności 3,0 litra. Jednostka nie należy wprawdzie do najekonomiczniejszych, ma za to szereg innych zalet. Zapewnia autu dobrą dynamikę, a dzięki takim rozwiązaniom jak np. napędzany łańcuchem rozrząd w praktyce okazuje się niemal bezobsługowa. Motor całkiem nieźle znosi też zasilanie gazem. Pewnych problemów – z czasem – przysporzyć może jednak osprzęt. Maximy często trapią wycieki płynu chłodzącego (chłodnica, przewody) czy usterki zaworu recyrkulacji spalin (w polskich warunkach naprawa ogranicza się najczęściej do jego zaślepienia). Do awaryjnych zaliczyć można również cewki zapłonowe (w przypadku awarii najlepiej posiłkować się częściami używanymi – ceny nowych zamienników zaczynają się od ok. 400 zł za sztukę).

W czasie jazdy próbnej szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na pracę układu napędowego. Zwłaszcza w egzemplarzach z europejskich rynków często spotkać można ręczne, pięciostopniowe skrzynie biegów. Te są – niestety – słabym punktem. Po około 300 tys. km do wymiany często kwalifikują się łożyska czy synchronizatory (huczenie, trudności w przełączaniu biegów).

Nissan Maxima cierpi również na kilka innych, typowych dolegliwości. Do tych zaliczyć można np. korozję nadwozia, która atakuje głownie tylne nadkola (po zakupie radzimy zakonserwować spód auta). Użytkownicy często skarżą się też na wycieki z układu wspomagania. Najczęściej dotyczą one maglownicy i przewodów. W obu przypadkach trzeba posiłkować się regeneracją (np. nowe zakucie przewodów wysokiego ciśnienia) – ceny nowych części mogą zwalić z nóg. Sporo problemów sprawić mogą również tylne zaciski hamulcowe. Nagminnie zdarza się korodowanie tłoczków, w wyniku czego zacisk szybko się zapieka.

Drobne problemy – głównie z racji wysokich przebiegów – płatają też czasami klimatyzacja i rozbudowana elektronika. W wyeksploatowanych egzemplarzach dochodzi czasami do opuszczenia się drzwi – z uwagi na zużycie zawiasów ich regulacja niewiele pomaga.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-10-13

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Całkiem nowy Nissan Maxima2015-04-03Używane: Nissan Maxima2013-10-28Masz japońskie auto z lat 2000-2004? Czeka cię przegląd!2013-04-11Chcesz Japończyka? A może Nissan?2011-07-03

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo S80

Volvo S80

2.0 T 180 KM benzyna2000sedanautomatprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 5

BMW 5

25i 192 KM benzyna2000sedanautomattylny
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Kappa

Lancia Kappa

3.0 V6 204 KM benzyna2000sedanautomatprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Hyundai XG

Hyundai XG

3.0 188 KM benzyna2000sedanautomatprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 607

Peugeot 607

3.0 208 KM benzyna2000sedanautomatprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Toyota Camry

Toyota Camry

3.0 V6 188 KM benzyna2000sedanautomatprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność

Nissan Maxima IV 3.0 192 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS