Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
12 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
31 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.2 s.
Prędkość maksymalna
200 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Nissan Maxima V 3.0 193 KM
Nissan Maxima
Nissan Maxima to samochód klasy wyższej średniej, który pojawił się na rynku w roku 1981. Obecnie produkowana jest już siódma generacja tego auta, które sprzedawane jest głównie na rynku amerykańskim i w Japonii, ale oferowane było również w Europie.
Początkowo, aż do 2004 roku Nissan Maxima produkowany był w Japonii. Wówczas produkcję przejęła fabryka w amerykańskim Tennesee. W tym samym roku, wraz z zakończeniem produkcji samochodów piątej generacji Nissan przestał oferować Maximę w Europie. Nie wyklucza się, że w 2010 roku Japończycy znów zaczną sprzedawać ten model na Starym Kontynencie.
W Polsce stosunkowo najbardziej popularne są samochody IV generacji , która produkowana była w latach 1995-2000. Trafić można również na oferty sprzedaży samochodów V generacji, ostatniej która sprzedawana była w Europie. Samochody młodsze niż 2004 roku pochodzą już wyłącznie z prywatnego importu i należą do rzadkości.
Mimo swojego wieku Nissan Maxima cieszy się dobrą opinią. Samochody te są generalnie bezawaryjne, należy jednak pamiętać o regularnym serwisowaniu. Nawet najmłodsze egzemplarze V generacji mają już za sobą kilka ładnych lat eksploatacji, a to oznacza, że trzeba się liczyć z koniecznością wymiany wielu elementów eksploatacyjnych. Części nie są tanie, ale Maxima to samochód klasy wyższej-średniej.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-03