chceauto.pl
x

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1998
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3275 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
172 km/h

KOSZTY

Spalanie
13.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
84 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
435 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.7 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.2 s.
Prędkość maksymalna
156 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KMNissan Pathfinder II 3.3 150 KMNissan Pathfinder II 3.3 150 KMNissan Pathfinder II 3.3 150 KMNissan Pathfinder II 3.3 150 KM

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM

Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder to samochód terenowy, który pojawił się na rynku w 1986 roku. Model ten sprzedawano również jako Nissan Terrano. Pojazd oparty był na ramie.

W 1996 roku debiutowała druga generacja Pathfindera (oznaczona R50), którą produkowano do 2004 roku, z liftingiem przeprowadzonym w 1999 roku. Samochód otrzymał już samonośne nadwozie, w odróżnieniu od kolejnej generacji Terrano, który wciąż budowany był na ramie.

5 lat później zakończono produkcję R50, samochód został zastąpiony przez III generację Pathfindera (R51).

Nissan Pathfinder II

Nissan Pathfinder II debiutował w 1996 roku. Rok później własną, luksusową wersję tego pojazdu pokazało należące do Nissana Infiniti (samochód został nazwany QX4).

W 1999 roku Pathfinder został poddany liftingowi. Od niewielkich zmian stylistycznych (przód otrzymał bardziej obłe kształty) istotniejsze są modyfikacje techniczne, wśród których wybija się nowy tryb pracy układu napędu - All Mode 4WD, który umożliwia stałą jazdę (niezależnie od rodzaju nawierzchni, czyli również po asfalcie) z załączonym napędem wszystkich kół. Wcześniej nie było to możliwe.

Pathfinder II, w przeciwieństwie do I generacji, posiada samonośne nadwozie, co oznacza, że utracił nieco możliwości terenowych, ale zyskał za to na komforcie. Nie oznacza to jednak, że nowy model stał się papierowym tygrysem. Zdolności terenowe wciąż są duże, samochód jest wyposażony w blokadę centralnego dyferencjału oraz reduktor. Sterowanie napędem odbywa się dźwignią (w egzemplarzach z końca produkcji - pokrętłem).

Nissan Pathfinder II nigdy nie był sprzedawany na polskim rynku. Stąd wszystkie dostępne na rynku wtórnym samochody pochodzą z prywatnego importu, głównie z Niemiec, i niestety oferta nie jest zbyt bogata. Większość samochodów posiada automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i automatyczną klimatyzację. Niestety, wnętrze rozczarowuje ilością miejsca, szczególnie ciasno jest na tylnej kanapie.

Pewną wadą Pathfindera II może być brak silnika wysokoprężnego. Początkowo model ten był napędzany silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 l, w 2001 roku pojawiła się jednostka 3.5, jest to w zasadzie ten sam silnik, który znajdziemy w sportowym modelu 350Z, i który cieszy się świetną opinią użytkowników.

Zużycie paliwa w obu przypadkach jest wysokie, na szczęście obie jednostki nieźle współpracują z instalacjami LPG, co pozwala obniżyć koszty eksploatacji.

Nissan Pathfinder II należy do samochodów bezawaryjnych, pozbawionych typowych poważniejszych usterek. O awarię unieruchamiającą samochód jest trudno, natomiast ze względu na wiek spodziewać się można, że wiele elementów (np. w zawieszeniu) uległo naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Na szczęście większość części zamiennych jest łatwo dostępna poza ASO, a ceny nie są szczególnie wygórowane, chociaż oczywiście koszt serwisu będzie znacznie wyższy niż w przypadku klasycznych samochodów osobowych.

Przed zakupem należy również sprawdzić stan automatycznej przekładni (niepokojące objawy to stuki), która wymaga pewnej dbałości (np. regularnej wymiany oleju).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-03

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowy Nissan Pathfinder. Mamy zdjęcia2012-08-05Nissan Pathfinder II. Rzadki i niezły2012-07-18Consumer Reports 20152015-10-22Chcesz Japończyka? A może Nissan?2011-07-03Wybierz najpiękniejsze auto roku!2012-10-01

Nissan Pathfinder - AKCJE NAWROTOWE

2013-05-14Samochody marki:

Almera (N16) wyprodukowane w okresie od 22.05.2001 do 06.06.2003 w Wielkiej Brytanii
Tino (V10) wyprodukowane w okresie 22.08.2001 do 13.05.2003 w Hiszpanii
Terrano II (R20) wyprodukowane w okresie 21.03.2003 do 10.04.2003 w Hiszpanii
Pick-up (D22) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
Pathfinder (R50) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
Patrol (Y61) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
X-Trail (T30) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
mogą powodować zagrożenie dla użytkowników.

W niektórych ww. samochodach marki Nissan urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować nadmierne ciśnienie wewnątrz urządzenia napełniania podczas uruchamiania poduszki i może mieć skutek w postaci oddzielenia obudowy poduszki.

W Polsce akcją objętych jest łącznie 7835 samochodów marki Nissan. Lista nr VIN w załączniku.

plik pdf

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Frontera

Opel Frontera

2.2 136 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Suzuki Grand Vitara

Suzuki Grand Vitara

2.5V6 144 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz M-klasa

Mercedes M-klasa

230 150 KM benzyna1998SUVręczna4x4
cena średnia 11 000 zł
OCENY
Dostępność

Nissan Pathfinder II 3.3 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS