chceauto.pl
x

Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM

Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
24 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3498 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
220 KM
0-100 km/h
10.3 s.
V max
175 km/h

KOSZTY

Spalanie
13.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
87 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
435 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
16.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
42 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.3 s.
Prędkość maksymalna
159 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Nissan Pathfinder II 3.5 220 KMNissan Pathfinder II 3.5 220 KMNissan Pathfinder II 3.5 220 KMNissan Pathfinder II 3.5 220 KMNissan Pathfinder II 3.5 220 KM

Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM

Nissan Pathfinder

Nissan Pathfinder to samochód terenowy, który pojawił się na rynku w 1986 roku. Model ten sprzedawano również jako Nissan Terrano. Pojazd oparty był na ramie.

W 1996 roku debiutowała druga generacja Pathfindera (oznaczona R50), którą produkowano do 2004 roku, z liftingiem przeprowadzonym w 1999 roku. Samochód otrzymał już samonośne nadwozie, w odróżnieniu od kolejnej generacji Terrano, który wciąż budowany był na ramie.

5 lat później zakończono produkcję R50, samochód został zastąpiony przez III generację Pathfindera (R51).

Nissan Pathfinder II

Nissan Pathfinder II debiutował w 1996 roku. Rok później własną, luksusową wersję tego pojazdu pokazało należące do Nissana Infiniti (samochód został nazwany QX4).

W 1999 roku Pathfinder został poddany liftingowi. Od niewielkich zmian stylistycznych (przód otrzymał bardziej obłe kształty) istotniejsze są modyfikacje techniczne, wśród których wybija się nowy tryb pracy układu napędu - All Mode 4WD, który umożliwia stałą jazdę (niezależnie od rodzaju nawierzchni, czyli również po asfalcie) z załączonym napędem wszystkich kół. Wcześniej nie było to możliwe.

Pathfinder II, w przeciwieństwie do I generacji, posiada samonośne nadwozie, co oznacza, że utracił nieco możliwości terenowych, ale zyskał za to na komforcie. Nie oznacza to jednak, że nowy model stał się papierowym tygrysem. Zdolności terenowe wciąż są duże, samochód jest wyposażony w blokadę centralnego dyferencjału oraz reduktor. Sterowanie napędem odbywa się dźwignią (w egzemplarzach z końca produkcji - pokrętłem).

Nissan Pathfinder II nigdy nie był sprzedawany na polskim rynku. Stąd wszystkie dostępne na rynku wtórnym samochody pochodzą z prywatnego importu, głównie z Niemiec, i niestety oferta nie jest zbyt bogata. Większość samochodów posiada automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę i automatyczną klimatyzację. Niestety, wnętrze rozczarowuje ilością miejsca, szczególnie ciasno jest na tylnej kanapie.

Pewną wadą Pathfindera II może być brak silnika wysokoprężnego. Początkowo model ten był napędzany silnikiem benzynowym V6 o pojemności 3.3 l, w 2001 roku pojawiła się jednostka 3.5, jest to w zasadzie ten sam silnik, który znajdziemy w sportowym modelu 350Z, i który cieszy się świetną opinią użytkowników.

Zużycie paliwa w obu przypadkach jest wysokie, na szczęście obie jednostki nieźle współpracują z instalacjami LPG, co pozwala obniżyć koszty eksploatacji.

Nissan Pathfinder II należy do samochodów bezawaryjnych, pozbawionych typowych poważniejszych usterek. O awarię unieruchamiającą samochód jest trudno, natomiast ze względu na wiek spodziewać się można, że wiele elementów (np. w zawieszeniu) uległo naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Na szczęście większość części zamiennych jest łatwo dostępna poza ASO, a ceny nie są szczególnie wygórowane, chociaż oczywiście koszt serwisu będzie znacznie wyższy niż w przypadku klasycznych samochodów osobowych.

Przed zakupem należy również sprawdzić stan automatycznej przekładni (niepokojące objawy to stuki), która wymaga pewnej dbałości (np. regularnej wymiany oleju).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-03

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Nowy Nissan Pathfinder. Mamy zdjęcia2012-08-05Nissan Pathfinder II. Rzadki i niezły2012-07-18Consumer Reports 20152015-10-22Chcesz Japończyka? A może Nissan?2011-07-03Wybierz najpiękniejsze auto roku!2012-10-01

    Nissan Pathfinder - AKCJE NAWROTOWE

    2013-05-14Samochody marki:

    Almera (N16) wyprodukowane w okresie od 22.05.2001 do 06.06.2003 w Wielkiej Brytanii
    Tino (V10) wyprodukowane w okresie 22.08.2001 do 13.05.2003 w Hiszpanii
    Terrano II (R20) wyprodukowane w okresie 21.03.2003 do 10.04.2003 w Hiszpanii
    Pick-up (D22) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
    Pathfinder (R50) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
    Patrol (Y61) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
    X-Trail (T30) wyprodukowane w okresie 29.05.2000 do 24.11.2003 w Japonii
    mogą powodować zagrożenie dla użytkowników.

    W niektórych ww. samochodach marki Nissan urządzenia napełniania czołowych poduszek powietrznych pasażera mogły zostać wyprodukowane niezgodnie ze specyfikacją. Może to spowodować nadmierne ciśnienie wewnątrz urządzenia napełniania podczas uruchamiania poduszki i może mieć skutek w postaci oddzielenia obudowy poduszki.

    W Polsce akcją objętych jest łącznie 7835 samochodów marki Nissan. Lista nr VIN w załączniku.

    plik pdf

    Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    SsangYong Korando

    SsangYong Korando

    3.2 220 KM benzyna2002SUVautomat4x4
    cena średnia 12 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mercedes - Benz M-klasa

    Mercedes M-klasa

    320 218 KM benzyna2002SUVautomat4x4
    cena średnia 19 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Opel Frontera

    Opel Frontera

    3.2 205 KM benzyna2002SUVautomat4x4
    cena średnia 14 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Land Rover Range Rover

    Land Rover Range Rover

    4.6 V8 225 KM benzyna2002SUVautomat4x4
    cena średnia 26 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Lexus RX

    Lexus RX

    300 201 KM benzyna2002SUVautomatprzedni
    cena średnia 23 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Mitsubishi Pajero

    Mitsubishi Pajero

    3.5 GDI 202 KM benzyna2002SUVautomat4x4
    cena średnia 23 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Nissan Pathfinder II 3.5 220 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS