Już w październiku w polskich salonach Nissana pojawi się całkowicie nowy model o nazwie Pulsar.
Nissan Pulsar
Pojazd ten stanowi próbę podbicia europejskiego segmentu samochodów kompaktowych. Do tej pory Nissanowi na tym polu wiodło się różnie. O ile sprzedawana do 2007 roku Almera spotkała się z ciepłym przyjęciem, o tyle następca tego modelu, czyli Tiida był sprzedażową klęską.
Stylistyka Pulsara nawiązuje do wzornictwa innych nowych modeli marki - począwszy od motywu litery V na kracie wlotu powietrza, poprzez odważnie zarysowane, mocno wyprofilowane nadkola, smukłą linię boczną, aż do świateł do jazdy dziennej w kształcie bumerangu.
Nissan Pulsar
Model został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów, a jego produkcja została ulokowana w zakładach Nissana w Barcelonie.
Dzięki najdłuższemu w swojej klasie rozstawowi osi (270 cm, VW Golf ma o 6 cm mniej) oraz przemyślanej konstrukcji Nissan Pulsar oferuje pasażerom podróżującym na tylnej kanapie sporo miejsca - mają oni do dyspozycji aż 69 cm przestrzeni na nogi, a to więcej niż średnia wartość w segmencie D. Mimo tego Pulsar zachował kompaktowe wymiary zewnętrzne (438,5 cm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach.
Nissan Pulsar
]W nowym modelu zastosowano szereg rozwiązań technicznych, zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort, jak system Safety Shield ostrzegający o poruszających się obiektach, niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz pojazdach w martwym polu, zestaw kamer 360°, czy najnowszej generacji system nawigacji NissanConnect.
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar jest dostępny tylko z jednym z tylko dwóch silników: benzynowym 1.2 DIG-T o mocy 115 KM oraz wysokoprężnym 110-konnym Dieslem 1.5 dCi. Obie jednostki posiadają bezpośredni wtrysk paliwa oraz doładowanie. Silników wolnossących w Pulsarze nie będzie, a generalnie ofertę uznać można za ubogą. Pod tym względem Pulsarowi daleko do europejskich konkurentów w rodzaju Volkswagena Golfa, Opla Astry czy Forda Focusa.
Nissan Pulsar
Nissan Pulsar jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Visia, Acenta oraz Tekna. W podstawowym poziomie wykończenia - Visia - wyposażenie standardowe obejmuje między innymi: 6 poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane szyby przednie oraz lusterka boczne, komputer, tempomat, system Stop/Start, 5-calowy zaawansowany wyświetlacz Drive‑Assist, klimatyzację manualną oraz system grający.
Nissan Pulsar
Na liście opcji dostępnych za dopłatą (w zależności od wersji) znalazły się między innymi: NissanConnect 2.0, czyli zintegrowany system nawigacji z 5,8-calowym dotykowym wyświetlaczem, łączem USB, MP3 oraz iPod, kamerą cofania i systemem Bluetooth oraz Pakiet Auto obejmujący automatyczne wycieraczki, czujnik zmierzchu, fotochromatyczne lusterko wsteczne i system bezkluczykowy, a także Pakiet IT, na który składają się: NissanConnect 2.0, system kamer 360°, elektrycznie składane lusterka, pakiet Safety Shield (ostrzeżenie o pojeździe w martwym polu, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, ostrzeżenie o poruszających się obiektach), Pakiet Auto, skórzane siedzenia.
Nissan Pulsar
Nowy Nissan Pulsar dostępny będzie w 9 kolorach nadwozia.
Cena podstawowej wersji Nissana Pulsar (Visia z silnikiem 1.2 DIG-T 115 KM i manualną skrzynią biegów) to 59 900 zł. Wersję Acenta wyceniono na 66 500 zł, a Tekna - 79 tys. zł. Dopłata do skrzyni bezstopniowej Xtronic wynosi 8 tys. zł. Wyraźnie wyższe są ceny samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Wersja Visia kosztuje równe 70 tys. zł, Acenta - 76 500 zł, a Tekna - 89 tys. zł.