Po perturbacjach związanych w wprowadzeniem nowej normy emisji spalin Euro 6d-temp Nissan wprowadza do Qashqaia nowy silnik Diesla. Ma on 1.7 l pojemności oraz posiada m.in. filtr cząstek stałych oraz katalizator SCR (oparty o czynnik AdBlue), którego zadaniem jest redukcja emisji tlenków azotu.
Nowy silnik to jednostka 1.7 dCi. Rozwija on 150 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Większy silnik, dysponujący wyższą mocą (+35 KM) i większym momentem obrotowym (+80 Nm) w porównaniu ze zmodyfikowanym niedawno dieslem 1.5, oferuje elastyczność i wyższy komfort prowadzenia dzięki lepszemu przyspieszeniom.
W silniku zastosowano wiele technicznych innowacji, którym celem ma być obniżenie zużycia paliwa i emisji spalin, m.in. turbosprężarkę o zmiennej geometrii w całym zakresie prędkości obrotowej, pompę oleju o zmiennym wydatku, udoskonalony układ recyrkulacji spalin, czy chłodzenie powietrza doładowującego cieczą, zintegrowane z kolektorem dolotowym.
Nowy diesel 1.7 jest dostępny w modelu Qashqai z trzema wariantami zespołów napędowych: z sześciobiegową przekładnią manualną i napędem 2WD lub 4WD oraz z przekładnią Xtronic i napędem 4WD.
Nowością jest również siedmiostopniowa automatyczna przekładnia dwusprzęgłowa DCT łączona z niedawno zmodernizowanym silnikiem 1.5 dCi o mocy 115 KM.
Ofertę silników Diesla w Nissanie Qashqai uzupełnia jednostka 1.5 dCi o mocy 115 KM skojarzona z sześciobiegową przekładnią manualną. Silnik wrócił do oferty w 2018 roku. W porównaniu z poprzednikiem charakteryzuje się on wyższą wydajnością, niższą emisją CO2, wyższą mocą oraz zastosowaniem funkcji overboost, która pozwala na chwilowe zwiększanie momentu obrotowego o 25 Nm.
Nissan Qashqai jest również dostępny gamą trzech zespołów napędowych opartych na silnikach benzynowych, wprowadzonych do sprzedaży także w 2018 roku. Silniki 1.3 rozwijają moc 140 lub 160 KM i współpracują z sześciobiegową przekładnią manualną. 160‑konny silnik benzynowy jest oferowany także z siedmiostopniowym automatem DCT.