Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
12.2 s.
Prędkość maksymalna
169 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Nissan Tiida 1.6 110 KM
Nissan Tiida to kompaktowy samochód, który debiutował w 2004 roku, ale w Europie pojawił się dopiero trzy lata później.
Z tego względu oraz biorąc pod uwagę, że Nissan nie podjął się walki o klienta w niezwykle wymagającej klasie samochodów kompaktowych, całkowicie odpuszczając reklamę, Tiida pozostaje w Polsce modelem mało popularnym.
Auto raczej pozbawione jest poważniejszych wad. Ewentualne usterki mogą dotyczyć detali, drobiazgów w układzie elektrycznym, czy też bliżej niezidentyfikowanych dźwięków generowanych przez nadwozie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-02-24
Jestem posiadaczem auta od 2008. Przebieg 60tys. Silnik 1.6 (110KM)
Zalety - komfort jazdy, dobrze wyciszony, elastyczny silnik, śr.pali 7.0-7.5 z przewagą jazdy mejskiej, 6.5-7.0 z przewagą jazdy na trasie, trasa 6.0-6.8. Duże przestronne wnętrze (lider w klasie), dobre wyposażenie nawet wersji podstawowej.
Wady - jakość wykonania,wyjechałem z salonu autem z wadliwym łożyskiem amortyzatora. Skrzypiało początkowo cicho i doraźnie, potem przy każdym skręcie kół. łożysko wymieniono po 4-tym podejściu. Serwis "naprawiał" początkowo skrzypienie preparatem WD40, po demontażu łożyska wymienionego na gwarancji, serwis nie ustawił zbieżności, kazali płacić za ustawienie 120 zł i ustawili źle. Jakość i kompetencje serwisu w Lublinie na M.Majdanka to następna wada. Obecnie auto jeździ, ale czasem coś skrzypnie w wahaczu, luzów brak.