Nissan X-Trail III FL 1.5 dCi 115 KM
Nissan X-Trail
Nissan X-Trail to kompaktowy SUV. Auto debiutowało w salonach 2002 roku, pierwsza generacja zbudowana była na płycie podłogowej Primery i Almery. Samochód cechował się przyzwoitymi możliwościami terenowymi, za to nieco gorzej prowadził się po nawierzchniach utwardzonych (miękko zestrojone zawieszenie przechylało się na zakrętach, mało precyzyjny układ kierowniczy). Podobny charakter miał zbudowany na płycie podłogowej Renault Megane i Nissana Qashqai, X-Trail drugiej generacji, który debiutował w 2007 roku.
W 2013 roku na salonie we Frankfurcie zaprezentowano X-Traila III, auto trafi na rynek w 2014 roku.
Nissan X-Trail III FL
Zbudowana od podstaw trzecia generacja X-Traila (samochód upodobnił się do modelu Qashqai) zadebiutowała w 2013 roku. Auto oferowane jest zarówno z napędem na przód (podstawowe wersje oraz odmiany z silnikiem benzynowym), jak i na obie osie. Klienci mogą zdecydować się na odmianę 5 lub 7-osobową. W połowie 2017 roku samochód doczekł się liftingu karoserii. Z zewnątrz auto wyróżnia się głównie nowymi zderzakami i oświetleniem. Z przodu zmieniono m.in. osłonę chłodnicy (więcej czarnego plastiku na wysoki połysk), kształt zderzaka (większa powierzchnia lakierowana) i reflektory. Inne są też światła przeciwmgłowe, które są teraz prostokątne zamiast okrągłych.
Z tyłu fani marki zwrócą uwagę na nowy zderzak i światła, które są teraz wykonane w technice LED. Przy okazji w cennikach zadebiutowały cztery nowe kolory karoserii i nowe wzory obręczy kół w rozmiarach 17 i 18 cali.
Większych zmian nie znajdziemy za to w kabinie. Liftingowe nowości ograniczają się do czteroramiennej, podciętej u dołu kierownicy i przemodelowanych dysz nawiewów. Standardem jest teraz cyfrowe radio DAB. Lista opcji obejmuje m.in. zmodernizowaną nawigację satelitarną (nowy interfejs i mocniejsza antena), podgrzewaną tylną kanapę czy system audio spod znaku BOSE (standard w wersji Tekna). Zmodernizowanego X-traila będzie też można zamówić z nowym systemem ProPILOT oferującym możliwość autonomicznej jazdy po autostradzie (automatyczne utrzymywanie pojazdu w obrębie jednego pasa ruchu niezależnie od natężenia ruchu).
Klienci ucieszą się też zapewne z „uporządkowania” bagażnika, dzięki czemu jego pojemność wzrosła z dotychczasowych 550 do 565 l (1996 l po złożeniu siedzeń 2 i 3 rzędu).
Po liftingu bez zmian pozostała paleta jednostek napędowych. Do wyboru są więc wysokoprężne: 1,6 l 130 KM i 2,0 l 177 KM oraz benzynowy 1,6 l (163 KM). Ostatni oferowany jest tylko z napędem na przód i ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Oba diesle zamówić można w odmianie 4x4 i z automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-12-12