Dealerzy Mercedesa przyjmują już zamówienia na nową klasę A. Na ile wyceniono podstawowe wersje samochodu, który odebrać ma klientów Audi A3 i nowemu BMW serii 1?
Najtańszy model z benzynowym silnikiem 1,6 l o mocy 122 KM (wersja A180) wyposażony w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów wyceniono na 89 900 zł. To o niemal 10 tys. zł mniej niż zapłacić trzeba w salonie BMW za podstawową „jedynkę”.
Mercedes klasy A konkurować ma głównie z BMW serii 1
Nowa A-klasa z tym silnikiem osiąga „setkę” w 9,2 s, prędkość maksymalna to 202 km/h. W wyposażeniu standardowym znalazły się m.in.: pakiet poduszek powietrznych (obejmujący m.in. kurtyny boczne i poduszkę kolanową kierowcy), klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby czy komputer pokładowy.
Mocniejszy model – A200 – wyposażony w benzynowy silnik o mocy 156 KM i ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów wyceniono na 100 900 zł. W przypadku tak skonfigurowanego auta sprint do 100 km/h trwa 8,4 s, prędkość maksymalna to 224 km/h.
Wnętrze nowej klasy A robi wrażenie
Ofertę jednostek benzynowych zamyka model A250 wyposażony w silnik o mocy 211 KM. W tym przypadku standardowym wyposażeniem jest siedmiostopniowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa przekładnia 7G-DCT. Za auto w takiej specyfikacji zapłacić trzeba 124 900 zł. Samochód osiąga prędkość 100 km/h w zaledwie 6,6 s i rozpędza się do 240 km/h.
Amatorzy silników Diesla będą mieli do wyboru dwa. Pierwszy – model A180 CDI – wyposażony jest w czterocylindrową jednostkę o mocy 109 KM. Jednostka sprzęgana jest z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Auto rozpędza się do 100 km/h w 11,3 s – prędkość maksymalna to 190 km/h. Samochód w takiej konfiguracji kosztuje 101 tys. zł. 7 900 zł dopłaty wymaga dwusprzęgłowa, zautomatyzowana, siedmiostopniowa skrzynia biegów 7G-DCT.
Nowa klasa A trafiać ma w gusta młodszych klientów
Cenniki zamyka model oznaczony symbolem A200 CDI z silnikiem wysokoprężnym o mocy 136 KM. Auto oferowane wyłącznie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów wyceniono na 107 600 zł. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 9,3 s – prędkość maksymalna to 210 km/h.
Jeśli wierzyć danym technicznym, niezależnie od zastosowanej przekładni i jednostki napędowej, wszystkie samochody z silnikami Diesla zużywać mają średnio ok. 4 l oleju napędowego na 100 km.