Najmocniejszą obecnie wersją BMW serii 1 jest M135i xDrive. Niemieccy inżynierowi poddali ten model nie wielkim poprawkom technicznym.
BMW M135i xDrive
BMW M135i xDrive napędzane jest czterocylindrowym silnikiem 2.0 o mocy 306 KM. To nieco mniej niż w poprzedniej generacji, która mogła pochwalić się silnikami sześciocylindrowymi - wersja M135i i M140i dysponowały mocą odpowiednio - 326 i 340 KM.
Jeśli jednak ktoś się spodziewał, że modernizacja wpłynie na moc, będzie rozczarowany - M135i nadal ma 306 KM, a dwulitrowy silnik współpracuje z ośmiostopniową, automatyczną przekładnią, za pośrednictwem której moment obrotowy trafia na wszystkie koła.
BMW M135i xDrive
Samochód przyśpiesza do 100 km/h w 4,8 s, zaś prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h.
Osiągi są więc identyczne, jak wcześniej, w zamian niemieccy inżynierowie skupili się na właściwościach jezdnych.
BMW M135i xDrive
Na nowo skalibrowano amortyzatory, zmieniono również sprężyny, a także punkty mocowania przednich i tylnych amortyzatorów oraz zwiększono kąt pochylenia przednich kół. Wszystko po to, by samochód prowadził się bardziej stabilnie i z mniejszymi przechyłami nadwozia, podczas szybkiego pokonywania zakrętów.
Jednocześnie układ kierowniczy i zawieszenie mają być bardziej responsywne i kierowca ma otrzymywać więcej informacji zwrotnych na temat tego, co dzieje się z kołami. W efekcie ma mieć większą kontrolę nad samochodem.
Ponadto akustycy popracowali nad dźwiękiem wydechu. Ma on mieć bardziej rasowe brzmienie, niestety, częściowo uzyskano to poprzez... emitowanie dźwięku z głośników.