BMW przygotowuje się do premiery modelu 128ti. Ten usportowiony model przechodzi ostatnie testy na torze i w okolicach toru Nurburgring, na pagórkowatych drogach regionu Eifel. Inżynierowie szczególną uwagę poświęcają dynamicznym właściwościom jezdnym nowej wersji BMW serii 1.
BMW 128ti
BMW 128ti będzie pozycjonowane tuż za topowym modelem BMW serii 1, czyli BMW M135i xDrive. Oba modele napędzane są przez tę samą jednostkę benzynową o pojemności dwóch litrów. W BMW 128ti ten czterocylindrowy silnik z technologią BMW TwinPower Turbo dostarcza moc 195 kW (265 KM), dzięki czemu samochód rozpędza się do 100 km/h w 6,1 sekundy. Przypomnijmy, że M135i xDrive legitymuje się mocą 306 KM.
BMW 128ti
Nowe BMW 128ti to jednak znacznie więcej niż tylko nowy wariant silnika w BMW serii 1. Oprócz licznych cech odróżniających je na zewnątrz i wewnątrz również cały układ jezdny i kierowniczy zostały specjalnie dostrojone, aby zapewnić bardzo sportową i zorientowaną na kierowcę dynamikę jazdy.
Największym problemem sportowych samochodów z napędem na przednią oś, jest przeniesienie mocy na asfalt. Jak poradzili sobie z tym niemieccy inżynierowie?
BMW 128ti
Nowe BMW 128ti jest standardowo wyposażone w 8-stopniową sportową skrzynię Steptronic oraz blokadę mechanizmu różnicowego torsen, co ma gwarantować brak problemów z trakcją. Ponadto auto otrzymało specjalnie dostrojony sportowy układ jezdny M, obniżony o 10 milimetrów, oraz układ BMW Performance Control.
Ponadto BMW 128ti jest o około 80 kg lżejsze od BMW M135i xDrive z napędem na wszystkie koła, co również pozytywnie wpływa na osiągi. Standardowe wyposażenie stanowią sportowe opony oraz przejęte od topowego modelu sportowe hamulce M. Z BMW M135i xDrive pochodza również łożyska stabilizatorów i same stabilizatory.
BMW 128ti trafi na rynek w listopadzie 2020 roku.