Dacia wprowadza na polski rynek Logana MCV drugiej generacji. Samochód zyskał nowy design i nowe silniki, a jego ceny zaczynają się od 33 900 zł.
Dacia Logan
Dacia jest marką, której rozwój w ostatnich latach może imponować – od 2004 roku Rumuni sprzedali 2,4 mln pojazdów. Dacie coraz większą popularnością cieszą się również w Polsce - w ubiegłym roku marka niemal podwoiła sprzedaż w stosunku do roku 2011. Od momentu wprowadzenia marki na światowe rynki w 2005 roku, jej roczna sprzedaż wzrosła ośmiokrotnie, Dacie sprzedawane są już w 36 krajach.
Dacia Logan
Można śmiało podejrzewać, że najbliższe lata nie zahamują tej wzrostowej tendencji. W ciągu ostatnich miesięcy zadebiutowały nowy Logan i Sandero, a Dustera poddano liftingowi.
Do polskich salonów trafia właśnie Logan MCV drugiej generacji, sprzedaż oficjalnie zostanie zainaugurowana 14 września specjalnymi piknikami organizowanymi przez dilerów. Biorąc w nich będzie można m.in. wygrać Logana na własność.
Dacia Logan
Nadwozie Logana MCV mierzy 4,49 m długości – to aż o 43 cm więcej, niż w przypadku nowego Sandero. Najważniejsza jest jednak przestrzeń ładunkowa. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 573 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy do kufra upchamy aż 1 518 litrów bagażu.
Nowy Logan MCV oferowany będzie w czterech wersjach silnikowych. Podstawowy model dysponuje benzynowym, czterocylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 l. Jednostka rozwijająca moc 75 KM to jedyny motor w ofercie nowej Dacii, który nie jest wspomagany turbosprężarką.
Dacia Logan
Klienci będą też mieli do wyboru benzynowy, doładowany, trzycylindrowy silnik 0,9 TCe rozwijający 90 KM oraz dobrze znany, wysokoprężny 1,5 l dCi, który dysponuje mocą 75 lub 90 KM.
Ceny Logana MCV zaczynają się kwotą 33 900 zł. Na tyle wyceniono samochód napędzany benzynowym silnikiem 1.2 o mocy 75 KM w bazowej wersji Access. Auto posiada tylko to, co niezbędne do jazdy i wymagane przepisami. Jest ESP i ABS, nie ma klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb i lusterek.
Dacia Logan
Logan z tym samym silnikiem, ale w nieco bardziej cywilizowanej wersji Ambiance (wciąż brak klimatyzacji, jest "elektryka" przednich szyb i centralny zamek) wyceniono na 36 600 zł. Dopłata do fabrycznej instalacji LPG wynosi 3500 zł. Samochód w wersji Ambiance z silnikiem 0,9 TCe kosztuje 41 100 zł, zaś z dieslem o mocy 75 KM - 44 400 zł.
Dopłata do najlepiej wyposażonej wersji Laureate (m.in. klimatyzacja manualna) wynosi 5 tys. zł. Tylko w samochodach w tej wersji montowany jest najmocniejszy silnik wysokoprężny o mocy 90 KM. Takie auto zamyka cennik i kosztuje 51 900 zł.