Honda ujawniła pierwsze zdjęcie modelu CR-V nowej generacji. Oficjalnie samochód na fotografii jest wciąż prototypem, jednak zgodnie z zapowiedzią Japończyków, pierwsze egzemplarze seryjne trafią do amerykańskich salonów jeszcze w tym roku. To oznacza, że wersja produkcyjna będzie różnić się od prototypu jedynie mało znaczącymi detalami.
Z kolei na wersję europejską nowej CR-V będziemy musieli poczekać do jesieni przyszłego roku.
Historia Hondy CR-V rozpoczęła się w 1995 roku. Auta pierwszej generacji zbudowane zostały na płycie podłogowej Hondy Civic i produkowane były do 2002 roku, gdy pojawiła się druga generacja. W 2005 roku samochód przeszedł lifting, a dwa lata później został zastąpiony przez CR-V trzeciej generacji.
Honda CR-V I
Pierwsza generacja Hondy CR-V generalnie cieszyła się dobrą opinią, chociaż nie była wolna od wad. Rozczarowywać może zawieszenie, które poddaje się zaskakująco szybko jak na samochód przystosowany do wjazdu w lekki teren. Zdarzają się usterki układu elektrycznego oraz przeniesienia napędu (sprzęgło, wał napędowy, tylny most).
Honda CR-V II FL
Miano bezawaryjnych zyskały
Hondy CR-V drugiej generacji. Auta te pozbawione są wad fabrycznych, a uwagi dotyczą raczej detali - czy to pisków wynikających z nienajlepszego spasowania, czy to parowania reflektorów. Zdarzają się problemy z układem przeniesienia napędu oraz układem hamulcowym (bicie, słabe i głośne hamowanie).
Honda CR-V III
Hondy CR-V trzeciej generacji to auta stosunkowo młode, których nie dotykają raczej poważne usterki. Nie brakuje jednak wpadek. Wadę fabryczną posiada lewe lusterko, które jest niestabilne i potrafi się przestawiać, zdarzają się niedokładności montażu, objawiającego się stukami i piskami, trafiają się awarie układu elektrycznego, kiesko działają czujniki parkowania i deszczu.
Obecna generacja Hondy CR-V sprzedawana jest w ponad 160 krajach całego świata.