Samochód ten zapowiadaliśmy już w naszym serwisie, jednak teraz wiemy o tym modelu znacznie więcej.
Kia Cee'd to najlepiej sprzedający się w Europie model tego koreańskiego producenta. Dlatego nie może dziwić fakt, że debiut drugiej generacji to bardzo ważne wydarzenie.
Kia Cee'd
Pierwsza generacja Cee'da została opracowana i jest produkowana w Europie. Samochód debiutował w 2007 roku zdobywając czwarte miejsce w prestiżowym konkursie na Samochód Roku.
Kompaktowy model musiał zmierzyć się z bardzo mocną europejską konkurencją i wyszedł z tej konfrontacji obronną ręką - do tej pory nabywców znalazło ponad 430 tys. egzemplarzy Cee'da w różnych wersjach nadwoziowych. Niewątpliwie wpływ na ten wynik miała siedmioletnia gwarancja, jaką został objęty ten model.
Kia Cee'd
Nowa Kia Cee'd jest dłuższa i niższa niż poprzednik. Długość wzrosła o 5 cm (do 431 cm), a wysokość zredukowano o 1 cm (do 147 cm), decydując się na zastosowanie niższego zawieszenia. Natomiast, mimo wykorzystania całkowicie nowej płyty podłogowej, nie zmienił się rozstaw osi (265 cm).
Co ciekawe, nowy model jest o 1 cm węższy od poprzednika, natomiast zwiększono rozstaw kół (o 17 mm z przodu i 32 mm z tyłu). Samochód standardowo otrzymał 17-calowe koła, a w opcji dostępne będą 18-calowe. To wszystko powoduje, że auto ma mieć muskularny, sportowy wygląd i prowadzić się lepiej niż obecny model.
Kia Cee'd
Nadwozie nowej Kii Cee'd zostało mocno dopracowane pod względem aerodynamicznym. Dzięki testom w tunelu powietrznym udało się uzyskać współczynnik oporu CD równy 0,30, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa i mniejszy hałas.
Nowa Kia będzie oferowana z szeroką gamą jednostek napędowych o mocach od 90 do 135 KM. W Europie klienci będą mogli wybierać spośród dwóch silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Silnik 1.4 MPI dysponuje mocą 100 KM, natomiast wyposażona w bezpośredni wtrysk benzyny jednostka 1.6 GDI generuje 135 KM (na niektórych rynkach oferowany będzie silnik 1.6 MPI o mocy 130 KM). Jednostka dysponuje momentem 165 Nm, ma rozpędzać Cee'da do 100 km/h w 9,9 s i zużywać średnio 5,8 l benzyny na 100 km.
Jak widać, Koreańczycy nie mają w ofercie silników doładowanych, którymi może pochwalić się konkurencja.
Kia Cee'd
Fani diesli będą mogli wybierać pomiędzy silnikami 1.4 WGT o mocy 90 KM i 1.6 VGT o mocy 110 lub 128 KM. Ta ostatnia jednostka wyposażona jest w turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Moment obrotowy wynosi 260 Nm, a średnie zużycie paliwa ma wynosić zaledwie 4,1 l/100 km przy czym sprint do 100 km/h ma trwać mniej niż 11 s.
Wszystkie jednostki napędowe będą mogły współpracować z sześciostopniowymi przekładniami manualnymi lub automatycznymi. Ponadto samochody z silnikiem 1.6 GDI będą mogły być wyposażone w nowo opracowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów (DCT). To absolutna nowość, obecnie niewielu producentów może się pochwalić skrzynią tego typu (w zasadzie tylko grupa Volkswagena i od niedawna Fiat).
Kia Cee'd
Nowy model Cee'da ma cechować się lepszymi właściowściami jezdnymi. Sztywność nadwozia wzrosła aż o 45 procent, a o odpowiednie trzymanie drogi zadba zmodyfikowane niezależne przednie zawieszenie z kolumnami McPhersona i wielowahaczowe tylne typu Multilink.
Mimo zachowania rozstawu osi, udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów, a pojemność bagażnika wzrosła o 12 procent (40 litrów) do 380 litrów.
Kia Cee'd
Wyposażenie nowego modelu może być bardzo bogate. W zależności od wersji samochód będzie posiadał światła dzienne w technologii LED, doświetlanie zakrętów, złącze USB i IPod, reflektory ksenonowe, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią, panoramiczne okno szklane, dwustrefową klimatyzację oraz system automatycznego parkowania równoległego.
Kia spodziewa się, że nowy Cee'd zdobędzie 5 gwiazdek w teście Euro NCAP. Samochód wyposażony jest m.in w ESP, asystenta hamowania i sześć poduszek powietrznych.
Nowa Kia Cee'd produkowana będzie wyłącznie w fabryce w słowackiej Żylinie. Pierwsze samochody trafią do europejskich salonów już w drugim kwartale bieżącego roku.