Połowa wszystkich Audi TT wyjeżdżających z salonu wyposażona jest napęd wszystkich kół quattro. Nic więc dziwnego, że producent poszerza liczbę wersji dostępnych z tym typem napędu.
Audi TT
Od początku przyszłego roku w salonach Audi będzie można składać zamówienia na TT z silnikiem wysokoprężnym 2.0 TDI o mocy 184 KM, przekładnią dwusprzęgłową S-Tronic i z napędem wszystkich kół quattro.
Napęd quattro oparty jest o sprzęgło wielopłytkowe sterowane elektrohydraulicznie, które odpowiada za rozkład momentu obrotowego między osiami. w normalnych warunkach samochód posiada głównie napęd przedni, ale jeśli koła tej osi się poślizgną, moment obrotowy natychmiast jest transferowany na koła osi tylnej.
Audi TT
Takie rozwiązanie sprawia, że samochód zużywa mniej paliwa. Fani marki mogą być jednak rozczarowani, bowiem dawniej quattro oznaczało permanentny napęd wszystkich kół...
Mimo tego producent zapewnia, że wraz z systemem ESC, który na zakrętach będzie przyhamowywał koła wewnętrzne, samochodem będzie można driftować jak autem z permanentnym napędem 4x4.
Audi TT
Jednostka 2.0 TDI generuje 184 KM mocy i 380 Nm momentu obrotowego dostępnego między 1750 a 3250 obr/min. To wystarcza, by Audi TT Coupe quattro S tronic przyśpieszało do 100 km/h w 6,7 s i osiągało prędkość maksymalną 234 km/h. TT Roadster ze względu na większą masę jest nieco wolniejszy - sprint do "setki" zajmuje mu 7 sekund, a prędkość maksymalna to 230 km/h.
Średnie zużycie paliwa obu wersji w cyklu pomiarowym nie przekracza 5,5 l/100 km.
Po wprowadzeniu 2.0 TDI quattro S tronic gama Audi TT obejmie siedem kombinacji silnik/skrzynia biegów, przy czym w ofercie jest pięć silników benzynowych i dwa wysokoprężne.
Niemieckie ceny nowej wersji to 41 250 euro za TT Coupe i 43 650 za TT Roadster.