Poznaliśmy polskie ceny nowego Audi A8. Samochód, za którzy trzeba zapłacić przynajmniej 409 tys. zł, można już zamawiać w salonach niemieckiej marki.
Audi A8 L
Nowe Audi A8 może być napędzane jeden z dwóch silników V6 turbo: 3.0 TDI lub 3.0 TFSI. Jednostka wysokoprężna o pojemności 2967 cm3 generuje moc 286 KM i moment obrotowy 600 Nm. Wyposażone w nią Audi A8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Taki samochód kosztuje 409 tys. zł, a w wersji przedłużonej A8 L - 429 tys. zł.
Natomiast trzylitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim, generuje moc 340 KM i moment obrotowy 500 Nm. Audi A8 z tym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,6 sekundy, a wersja z większy rozstawem osi A8 L - w 5,7 sekundy. Cena takiego samochodu to 441 tys. zł. Wersja przedłużona znów jest droższa o 20 tys. zł.
Audi A8 L
Oba silniki współpracują z jednostką alternator – rozrusznik (RSG), sercem głównej sieci pokładowej 48 V. Technika mild hybrid umożliwia żeglowanie z wyłączonym silnikiem oraz oferuje poszerzoną funkcję start-stop i wysoką mocą rekuperacji do 12 kW, umożliwiającą odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Wraz z nowym A8 Audi wprowadza nowe oznaczenia swoich modeli. Auto z trzylitrowym silnikiem wysokoprężnym nazywa się Audi A8 50 TDI quattro, a z silnikiem benzynowym V6 - Audi A8 55 TFSI quattro.
Audi A8 L
Audi A8 to pierwszy model produkcji seryjnej, którego nowe oznaczenia umieszczono w widocznym miejscu na pokrywie bagażnika. Kombinacja dwóch cyfr oznacza moc napędu w kilowatach.
Pary cyfr rosną zawsze co pięć i wyrażają hierarchię zarówno w obrębie serii modelowej, jak i w całym programie marki. Kombinacja cyfr „50” umieszczana będzie w przyszłości na modelach o mocy między 210 a 230 kW, a „55” reprezentuje zakres mocy od 245 do 275 kW.
Audi A8
Nowe Audi A8 to samochod niezwykle bogato wyposażony. Ponad czterdzieści systemów wsparcia kierowcy, to nowy rekord w segmencie. A8 to również pierwszy na świecie samochód produkcji seryjnej stworzony z myślą o automatycznej jeździe.
Funkcja automatycznej jazdy w korkach Audi AI przejmie zadania kierowcy na autostradach i drogach szybkiego ruchu o wyraźnie oddzielonych pasach, o ile samochody poruszają się w szyku „jeden za drugim”, a ich prędkość nie przekracza 60 km/h.
Począwszy od roku 2018 Audi stopniowo będzie wdrażać do produkcji seryjnej funkcje automatycznej jazdy - parkowania, wjazdu do garażu i jazdy w korkach. W trybie automatycznej jazdy, obraz otoczenia powstaje na podstawie napływających z czujników danych, przetwarzanych następnie w centralnym sterowniku systemów wsparcia kierowcy. Oprócz czujników radarowych, kamer i czujników ultradźwiękowych, Audi jako pierwszy na świecie producent samochodów wykorzystuje w tym procesie również skaner laserowy.