Audi zaprezentowało "ekologiczną" wersję swojej flagowej limuzyny, czyli A8 L. Samochód nosi skomplikowaną nazwę Audi A8 L 60 TFSI e quattro.
Mamy więc do czynienia z Audi A8 o przedłużonym rozstawie osi oraz napędem na wszystkie koła. A co kryje się pod oznaczenie 60 TFSI e?
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Chodzi oczywiście o napęd hybrydowy typu plug-in. Został on oparty o benzynowy silnik 3.0V6 o mocy 340 KM i momencie maksymalnym 500 Nm. Silnik spalinowy jest wspierany przez jednostkę elektryczną, która generuje 136 KM i kolejne 350 Nm momentu obrotowego.
Silnik elektryczny został zintegrowany z automatyczną skrzynią ośmiobiegową.
Moc systemowa A8 L 60 TFSI e wynosi 449 KM a moment obrotowy 700 Nm (wartość ta jest dostępna już od 1200 obr/min). To wystarcza, by potężna limuzyna (samochód ma 5,3 m długości i waży przeszło 2300 kg) osiągała 100 km/h w 4,9 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.
Audi A8 L 60 TFSI e quattro
Silnik elektryczny Audi A8 L 60 TFSI e czerpie energię z baterii o pojemności 14,1 kWh, którą zabudowano pod tylną kanapą. Baterię można naładować z gniazdka, wówczas umożliwia ona przejechanie w trybie elektrycznym do 46 kilometrów pod warunkiem nie korzystania z pełni przyśpieszeń oraz nie przekraczania prędkości 135 km/h (pamiętajmy, że silnik elektryczny ma tylko 136 KM).
Bateria wpłynęła nieco na pojemność bagażnika, która spadła z 505 do 390 litrów. Niestety, mniejszy jest również zbiornik paliwa (65 zamiast 82 litrów), a to oznacza mniejszy zasięg.
Niemieckie ceny Audi A8 L 60 TFSI e quattro zaczynają się do 109 tys. euro. Audi zapowiada, że niedługo pojawi się również A8 60 TFSI e, czyli w wersji bez zwiększonego rozstawu osi, a przypomnijmy, że już od w września w sprzedaży są A7 Sportback i Q5 50 TFSI e quattro oraz Q5 55 TFSI e quattro.
Gama hybryd plug-on rośnie więc dynamicznie.