Jesienią ubiegłego roku na salonie we Frankfurcie Porsche zaprezentowało nową generację modelu 911 (991). Na wersję czteronapędową tego modelu musieliśmy jednak poczekać - carrera 4 i carrera 4S zadebiutują pod koniec września na salonie paryskim.
Porsche 911 Carrera 4S
Czteronapędowe 911 wizualnie są niemal identyczne z samochodami z napędem tylko tylnej osi. Jedyne różnice dotyczą tylnej części nadwozia - błotniki są o 22 m szersze, by zmieścić szersze o 1 cm tylne opony.
Nowy model w porównaniu do poprzednika (generacji 997) jest o 16 procent, czyli 65 kg lżejszy. To się przekłada nie tylko na lepsze prowadzenie, ale również mniejsze zużycie paliwa.
Porsche 911 Carrera 4S
Nie ma niespodzianek, jeśli chodzi o jednostki napędowe. Porsche 911 Carrera 4 i 4S są napędzane tymi samymi silnikami typu boxer co Carrera i Carrera S. Słabsza wersja dysponuje mocą 350 KM i przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s (kabriolet jest o 0,2 s wolniejszy). Prędkość maksymalna to 285 km/h dla coupe i 282 km/h dla kabrioletu.
Nieco lepszymi osiągami może pochwalić się Carrera 4S. Źródłem mocy jest 3,8-litrowy, wolnossący silnik o pojemności 3,8 l i mocy 400 KM. 911 Carrera 4S coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,1 s (kabriolet w 4,3 s) i osiąga 299 km/h (kabriolet - 296 km/h).
Porsche 911 Carrera 4
Standardowo wszystkie wersje Porsche 911 wyposażone są w manualne, siedmiostopniowe skrzynie biegów. Opcjonalnie dostępna jest dwusprzęgłowa, zautomatyzowana skrzynia biegów PDK. Również dzięki niej średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym (niezależnie od wersji) oscyluje wokół 9 l/100 km.
Wśród innych nowości warto wspomnieć o komputerze, który na specjalnym wyświetlaczu pokazuje tryb pracy napędu wszystkich kół oraz adaptacyjnym tempomacie, który potrafi wykryć przeszkodę i włączyć hamulce. System ten będzie teraz dostępny we wszystkich modelach Porsche.
Porsche 911 Carrera 4S
Czteronapędowe Porsche 911 stanowią około 1/3 sprzedaży całego modelu. Od 2008 roku sprzedano około 24 tys. egzemplarzy czteronapędowych 911 generacji 997.
Pierwsze egzemplarze czteronapędowe nowej generacji Carrery trafią do salonów pod koniec roku. W Niemczech za 911 Carrera 4 coupe trzeba będzie zapłacić 97 557 euro, a za kabriolet - 110 290 euro. 911 Carrera 4S coupe będzie kosztuować 112 313 euro, a kabriolet - 125 046 euro. Ceny obejmuja 19-procentowy niemiecki podatek VAT.