chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-17
Porsche zaprezentowało 911 GT3. Najnowsze, siódme wcielenie tego modelu, tak jak poprzednie, powstało w ścisłej współpracy z Porsche Motorsport.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Nowe 911 GT3 przenosi wyścigową technikę wprost do modelu seryjnego: architektura przedniej osi z podwójnymi wahaczami poprzecznymi i wyrafinowana aerodynamika z tylnym skrzydłem typu „łabędzia szyja” oraz efektownym dyfuzorem pochodzą z wyścigowego samochodu klasy GT – 911 RSR, a rozwijający moc 375 kW (510 KM) sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów bazuje na zespole napędowym 911 GT3 R, które startuje w wyścigach długodystansowych. Wysokoobrotowa jednostka w praktycznie niezmienionej formie jest też stosowana w nowym 911 GT3 Cup.

Z maksymalną prędkością 320 km/h (318 km/h z dwusprzegłową skrzynią PDK) samochód jest jeszcze szybszy od poprzedniego 911 GT3 RS. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 3,4 sekundy. Wyrafinowana aerodynamika generuje dużo większy docisk bez zauważalnego wpływu na współczynnik oporu powietrza.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
W pozycji wyczynowej ręcznie regulowane elementy skrzydła i dyfuzora znacząco podnoszą ciśnienie aerodynamiczne, istotne pod kątem uzyskiwania wysokich prędkości w zakrętach. To jednak konfiguracja zarezerwowana wyłącznie dla jazdy w warunkach torowych – bo właśnie tam 911 GT3 może zaprezentować wszystkie swoje atuty.

Podczas finalnych testów na północnej pętli toru Nürburgring, nowy model okazał się o ponad 17 sekund szybszy od poprzednika. Kierowca rozwojowy Lars Kern przejechał pełne okrążenie o długości 20,8 km w zaledwie 6:59,927 min. Krótszą, liczącą 20,6 km pętlę, która wcześniej służyła jako punkt odniesienia, 911 GT3 pokonało w 6:55,2 min.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Pomimo szerszego nadwozia, większych kół i dodatkowych rozwiązań technicznych masa własna nowego 911 GT3 plasuje się na równi z poprzednikiem. Egzemplarz z manualną przekładnią 60biegową waży 1418 kg, a z PDK – 1435 kg. W utrzymaniu dyscypliny wagowej pomagają: przednia pokrywa wykonana z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknem węglowym (CFRP), lekkie szklane szyby, zoptymalizowane tarcze hamulcowe oraz kute obręcze z lekkich stopów, a także osłona tylnej części kabiny. Lekki sportowy układ wydechowy zmniejsza masę własną o kolejne 10 kg.

Porsche 911 GT3
Porsche 911 GT3
Co ciekawe, Porsche podaje, że zużycie paliwa nowego 911 GT3 w cyklu mieszanym wynosi tylko 13,3 l/100 km (PDK – 12,4 l/100 km). Skwitować to można raczej tylko uśmiechem.

Projekt kokpitu odpowiada temu z obecnej generacji modelu. Nowością jest ekran torowy: wystarczy nacisnąć przycisk, aby zredukować zawartość wyświetlaczy po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza, wyskalowanego do 10 tysięcy obrotów na minutę, do informacji istotnych podczas jazdy na torze, takich jak ciśnienie w ogumieniu, temperatura oleju, poziom paliwa i temperatura cieczy chłodzącej. Pojawiają się tam również zalecenia asystenta zmiany biegów, z kolorowymi paskami po lewej i prawej stronie obrotomierza, oraz wskaźnik zmiany biegów.

Porsche oferuje nowe 911 GT3 w cenie od 865 tys. zł*. Rozpoczęcie dostaw przewidziano na maj 2021 r.

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na torNowe Porsche 911 GT3. Na ulicę i na tor

Zobacz także

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...
Porsche 911 Dakar oficjalnie

Porsche 911 Dakar oficjalnie 2022-11-18

Na salonie w Los Angeles Porsche zaprezentowało model 911 Dakar. To terenowe odmiana sportowego modelu, która powstanie w limitowanej serii 2500 egzemplarzy.Już od pierwszej chwili Porsche 911 Dakar zwraca uwagę swoim prześwitem – o 50 mm wyższym niż...
Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą

Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą 2022-11-14

Na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show zadebiutuje Porsche 911 Dakar. Ten terenowy samochód oparty na świetnie znanym modelu 911 przechodzi ostatnie intensywne testy w różnych warunkach klimatycznych.Nazwa nowego pojazdu to ukłon w stronę...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS