chceauto.pl
x
Nowe Porsche 911 GT3 R

Nowe Porsche 911 GT3 R

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-05-15
Na bazie seryjnego modelu 911 GT3 RS firma Porsche zbudowała wyścigowy samochód klasy GT3 dla prywatnych zespołów: 911 GT3 R o mocy ponad 500 KM.

911 GT3 R
911 GT3 R
Zbudowane na bazie seryjnego odpowiednika Porsche 911 GT3 R ma charakterystyczny dach z dwoma przetłoczeniami. W celu lepszego rozkładu mas i bardziej przewidywalnej charakterystyki prowadzenia w szybkich zakrętach, rozstaw osi wydłużono względem poprzedniej generacji GT3 R o 8,3 cm. Równocześnie zastosowanie lżejszych elementów nadwozia i zawieszenia pozwoliło na znaczne obniżenie położenia środka ciężkości Dach, przednia pokrywa i owiewka, nadkola, drzwi, partie tylnej części nadwozia oraz tylna pokrywa wyprodukowano z wyjątkowo lekkich tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym (CFRP). Wszystkie okna – po raz pierwszy włącznie z przednią szybą – zostały wykonane z poliwęglanu.

911 GT3 R
911 GT3 R
Sercem 911 GT3 R jest 6-cylindrowy, wolnossący bokser o pojemności 4 litrów, w dużej mierze identyczny z silnikiem montowanym w „cywilnym” 911 GT3 RS. Bezpośredni wtrysk benzyny, osiągający ciśnienie do 200 barów, i technologia zmiennych faz rozrządu zapewniają wysoką wydajność.Siła napędowa trafia do kół tylnej osi z ogumieniem o szerokości 310 mm za pośrednictwem 6-stopniowej, sekwencyjnej przekładni Porsche z kołami o stałym zazębieniu. Kierowca zmienia biegi za pośrednictwem manetek zamontowanych przy kierownicy.

911 GT3 R
911 GT3 R
Także aerodynamika 911 GT3 R korzysta z rozwiązań wprowadzonych w samochodzie seryjnym. Charakterystyczne wloty powietrza w przednich błotnikach zwiększają docisk przedniej osi. Odpowiedni balans aerodynamiczny zapewnia tylne skrzydło o szerokości 2 metrów i głębokości 40 cm. Z wyścigowego 911 RSR pochodzi natomiast koncepcja montowanej centralnie chłodnicy. Dzięki eliminacji bocznych chłodnic zoptymalizowano lokalizację środka ciężkości, a sama chłodnica jest lepiej chroniona przed uszkodzeniami. Jednocześnie wzrosła skuteczność odprowadzania gorącego powietrza przez szczeliny w przedniej pokrywie.

Dodatkowe modyfikacje przeprowadzono w układzie hamulcowym 911 GT3 R. Dzięki zwiększonej sztywności i bardziej precyzyjnemu sterowaniu ABS-em, auto jest jeszcze lepiej dostosowane do udziału w wyścigach długodystansowych. Z przodu zamontowano 6-tłoczkowe zaciski aluminiowe typu monoblok oraz wentylowane i rowkowane stalowe tarcze o średnicy 380 mm, a z tyłu - 4-tłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 372 mm.

911 GT3 R
911 GT3 R
Istotny nacisk projektanci 911 GT3 R położyli również na dalsze zwiększenie bezpieczeństwa. Pojemność bezpiecznego, dodatkowo wzmocnionego zbiornika paliwa FT3 zwiększono o 12 litrów, do 120 litrów, i wyposażono go w zawór odcięcia benzyny. Drzwi i boczne okna można szybko zdemontować, a awaryjna klapa w dachu ma teraz większe wymiary.

Nowe Porsche 911 GT3 R - GALERIA ZDJĘĆ

Nowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 RNowe Porsche 911 GT3 R

Zobacz także

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W...
Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...
Porsche 911 Dakar oficjalnie

Porsche 911 Dakar oficjalnie 2022-11-18

Na salonie w Los Angeles Porsche zaprezentowało model 911 Dakar. To terenowe odmiana sportowego modelu, która powstanie w limitowanej serii 2500 egzemplarzy.Już od pierwszej chwili Porsche 911 Dakar zwraca uwagę swoim prześwitem – o 50 mm wyższym niż...
Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą

Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą 2022-11-14

Na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show zadebiutuje Porsche 911 Dakar. Ten terenowy samochód oparty na świetnie znanym modelu 911 przechodzi ostatnie intensywne testy w różnych warunkach klimatycznych.Nazwa nowego pojazdu to ukłon w stronę...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS