Porsche zaprezentuje w Genewie najnowsze dzieło inżynierów z Weissach: 911 GT3 RS z wyścigowym zawieszeniem oraz wysokoobrotowym, wolnossącym silnikiem o pojemności 4 litrów i mocy 520 KM.
Porsche 911 GT3 RS
Model ten bazuje na 911 GT3, został jednak dodatkowo zmodyfikowany – jednostka napędowa o wyższej mocy łączy się z podwoziem wyróżniającym się na nowo zestrojonym układem skrętnej tylnej osi.
Porsche 911 GT3 RS przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,2 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 312 km/h. To trzeci po modelach 911 GT3 oraz 911 GT2 RS sportowy samochód GT dopuszczony do ruchu na publicznych drogach, jaki Porsche wprowadza na rynek w ciągu jednego roku.
Porsche 911 GT3 RS
Wygląd szerokiego, zoptymalizowanego pod kątem masy nadwozia – z klasycznym, zamocowanym na stałe tylnym skrzydłem – jest podyktowany względami aerodynamiki. Wyścigowy design ma swoją kontynuację we wnętrzu, gdzie znalazły się w pełni kubełkowe, wykonane z włókna węglowego siedzenia, zapewniające bezpieczne podparcie boczne, adekwatne do wysokiego poziomu dynamiki jazdy. Spójność doboru materiałów dodatkowo podkreślają lekkie panele drzwi z pętlami do otwierania i siatkami do przechowywania drobiazgów, zmniejszona ilość wygłuszeń oraz nowa, lekka tylna pokrywa.
Porsche 911 GT3 RS
6-cylindrowy bokser o pojemności 4 litrów generuje moc o 20 KM wyższą od silnika stosowanego w poprzedniku oraz w 911 GT3. Silnik ten może się rozkręcić do 9000 obr/min oraz współpracuje ze specjalnie skalibrowaną, 7-stopniową dwusprzęgłową przekładnią PDK.
Rozwiązania wprost ze świata motorsportu sprawiają, że podwozie nowego 911 GT3 RS zapewnia doskonałe właściwości jezdne. Wszystkie wahacze zaopatrzono w przeguby kulowe (sworznie), co zapewnia większą precyzję niż w przypadku konwencjonalnych tulei.
Porsche 911 GT3 RS
Z przodu Porsche 911 GT3 RS zamontowano 20-calowe koła z oponami 265/35, natomiast z tyłu znajdziemy koła 21-calowe z oponami 325/30.
Podobnie jak wszystkie inne samochody sportowe Porsche z rodziny GT, tak i 911 GT3 RS jest bez dopłaty dostępne z pakietem Clubsport. Obejmuje on pałąk przeciwkapotażowy, ręczną gaśnicę, przygotowanie do montażu przełącznika odłączającego akumulator oraz 6-punktowy pas z myślą o zapewnieniu sportowych doznań z jazdy.
Porsche 911 GT3 RS
Dla szczególnie ambitnych kierowców sportowy oddział Porsche przygotował opcjonalny pakiet Weissach, pozwalający zmniejszyć masę własną 911 GT3 RS. Pakiet ten zawiera dodatkowe elementy podwozia, nadwozia i wnętrza wykonane z włókna węglowego, a także opcjonalne obręcze z magnezu. W najlżejszej konfiguracji pakiet zmniejsza wagę pojazdu do 1430 kg.
Nowe 911 GT3 RS można już zamawiać. W Niemczech pierwsze egzemplarze trafią do salonów w połowie kwietnia. Ceny rozpoczynają się od 195 137 euro brutto. W Polsce na auto wydać trzeba będzie od 980 400 zł.